Annonce:

Test: Er ‘baby’-Supra’en med fire cylindre stadig sjov?

Her er 3 gode grunde til, at du bør overveje den mindre baby-Supra med 4 cylindre i stedet for storebroderen med 6 propper.

Tre gode grunde til at spare 200.000 kroner.
Den nye Toyota GR Supra blev præsenteret i 2019 med en 6-cylindret 3-liters motor på 340 hk, der er hentet fra BMW, som eneste motor-variant. Den koster 1.029.990 kr.

Nu er Toyota så klar med en mindre og 4-cylindret udgave, der begynder ved 789.990 kr., og der er flere gode grunde til, at man roligt kan spare både cylindre og penge. Få tre af dem herunder, skriver Bil Magasinet.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:

1. Den har tabt sig 100 kilo
Den mindre motor gør også GR Supra 100 kg lettere. Den køreklar vægt er reduceret med præcist 100 kg fra 1.570 kg i varianten med den store motor til 1.470 kg i den nye 4-cylindrede variant.

Det mærkes på brændstofforbruget som går fra 12,1 til 13,3 km/l hvilket reducerer den halvårlige afgift fra 3.640 kr. til 2.380 kr.

Den kan man nok godt leve med i en bil til denne pris, men vægtreduktionen mærkes også på måden bilen kører på. Især styretøjet nyder godt af den lettere motor, indstyringen er delikat og lækker at lege med.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:

2. Den føles hurtig
Den 4-cylindrede 2-liters motor yder 258 hk, hvilket er 82 hk mindre end de 340 hk i den 6-cylindrede 3-liters version. Det forøger accelerationstiden fra 0-100 km/t fra 4,3 sekunder til 5,2 sekunder i den nye billigere og svagere variant.

Men sådan opleves det knap bag rattet af den billige. Den føles om ikke lige så hurtig, så i hvert fald næsten lige så hurtigt og lige så underholdende.

Læs mere efter annoncerne:

9 UD AF 10 SPARER 3.000 KR. PÅ DERES BILFORSIKRING

Gør som 800.000 andre! Indtast din nummerplade og få overblik på 30 sekunder - gratis:


Læs mere herunder:

3. Den kan nemt gå sidelæns
Det er nemt at køre sidelæns en Toyota GR. Antiudskridningssystemet kan justeres i flere niveuaer. Et af dem er optimeret til, at baghjulene spinder, mens bilen drejer i sving. Derved kommer den til at køre sidelæns eller “drifter”.

Den slags kræver som regel en baghjulstrukket bil med en forholdsvis stor motor. Den store GR Supra gør det nemt. Men det gør den lille og 4-cylindrede Supra også!

 


Annonce:

Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:
Annonce:

Gratis tjek!

Indtast din nummerplade herunder og se billige bilforsikringer. Det er helt gratis:

Læs også

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Flere populære artikler

Læs også

Altid gratis artikler