Supersjælden luksus-mercer kan blive din


Altså hvis du har 2,2 millioner euro svarende til 17 millioner danske kroner at købe bil for. Men hey! Der er kun produceret 21 eksemplarer af denne Maybach-Mercer.

Denne Maybach 62S fra 2009 kan blive din. Altså hvis du alligevel har 2,23 millioner euro – rundt regnet 17 millioner kroner – liggende, som du ikke ved, hvad skal gå til.

Prisen dækker bl.a. over, at bilen kun har kørt 1.900 kilometer. Så teknisk set er det faktisk en ny bil. Derudover er bilen én af bare 21 62S Landaulet Maybachs som nogensinde er produceret.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:



Er du ikke helt skarp på Maybach-lingoen, så betyder Landaulet-betegnelsen sådan set ‘bare’, at taget udgøres delvist af kaleche som kan foldes ned.

Konstruktionen har vi før set på de mest eksklusive G-Klasser, men det findes altså også på S-Klassen. Begge tagtyper folder dog kun i den bagerste del af taget. Til gengæld kræver det kun ét tryk på en knap, og at du har tålmodighed i 20 sekunder.

Når vi sætter ‘bare’ i anførselstegn, er det selvfølgelig, fordi bilen har meget mere udstyr end bare det specielle tag. Også mere end vi overhovedet orker at nævne i denne artikel.

Bestilt af en som elsker… elfenben? 
Men vi kan dog fortælle, at Maybach’en her i sin tid er bestilt af en stenrig køber, som har været forelsket i elfenben. For både interiør og eksteriør afspeljer Maybachs afspejler det animalske materiale. Kabinen er da også beige hvid med sorte syninger. De sorte syninger går i øvrigt igen som håndmalede stafferinger ude på bilen. I

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:



I kabinen er det tredje bagsæde på vanlig Maybach-manér sløjfet. Det giver i stedet pladsen til to indviduelle og sikkert vildt behagelige lædersæder. Selvfølgelig udstyret med et hav af massage-muligheder, automatiske fodstøtter og hver sin fjernsynsskærm.

Skillevæggen til chaufførens afdeling er selv sagt også på plads. Det samme er champagne-køleren med tilhørende glas. Under hjelmen ligger en monster af en seks-liters V12-motor og hygger sig med 612 hestekræfter. De går i øvrigt gennem en femtrins automatgearkasse og direkte i baghjulene.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bilen.

NÆSTE SIDE
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk