Så FED kunne Alfa Giulia QV være som stationcar

Chancen for at Alfa'en her nogensinde bliver til mere end en computertegning er meget lille. Men man har lov at drømme - så det gør vi.

Chancen for at Alfa’en her nogensinde bliver til mere end en computertegning er meget lille. Men man har lov at drømme – så det gør vi.

Alfa Romeos Giulia er den moderne fortolkningen af originalbilen fra 1960’erne. Som sådan er den nuværende Giulia den direkte opfølger til den smukke – men noget upålidelige – 159. Men modsat 159’eren fås Giulia kun sedan.

LÆS OGSÅ: ALT UDSOLGT – SÅ FÅ AF DEN HARDCORE GIULIA GTA KOMMER TIL DANMARK

Og det er en skam for både 159’eren, og før den 156 samt den oprindelige Giulia kunne også fås som stationcar. Og sådan forbliver det sandsynligvis indtil den dag, Alfa pensionerer modellen.



På Boosted-redaktionen er vi udmærket klar over, at det er crossover-og SUV-segmentet som sælger lige nu. Og det er en skam. For som stationcar kan vore dages Giulia – også – se utrolig fræk ud.

En italiensk M3 Touring-konkurrent
Det har designeren bag sugardesign_1-profilen på Instagram med alt tydelighed bevist. Hans design af en Giulia Sportwagon (Alfa-sprog for en stationcar) er godt skjult af computerskabt tåge. Men det behøver den nu ikke at være. For BMW er godt i gang med det sidste testarbejde på den første M3 Touring nogensinde.

Og i betragtning af den udsøgte, Ferrari-fødte twin-turbo V6-motor med 510 hk, som Alfa’en i forvejen kører rundt med, vil der være lagt op til en dørtræk af episke dimensioner, hvis Alfa Romeo satte en Giulia Sportwagon i produktion.



Bjørn Skjærup er journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Email: bj@boosted.dk