Læserbil: Asfalthøvlende Rocket Bunny Del Sol

Foto: SKphoto.dk

Du kan ikke se, at Dennis kommer kørende – du kan høre det! Så meget skraber hans hvide Honda Del Sol i asfalten.

Sidst vi mødte Dennis Larsen til et photo shoot skræmte det livet af fotografen, og bilen gik ud, da vi ramte en lille ujævnhed i vejen. Så tæt lå vi dengang i maj 2017 på asfalten i en sort Honda Civic med monsterbrede fælge.

Nu er Danmarks ukronede lowrider tilbage – lavere end nogensinde før. Der står dog stadig Honda på den 1,6-liters blok. Men taget er targa-formet, og så er det her muligvis verdens første Del Sol med Rocket Bunny-kit. Vi har i hvert fald aldrig set det før.

Kort sagt – slår du ordet asfaltskraber op i en nydansk ordbog, skal det staves, som en 25 år gammel Honda med psykotisk meget cambervinkel på hjulene både lyder og ser ud.

Hvorfor lige en Del Sol?
“Jeg har tidligere haft en Del Sol. Og jeg har egentlig altid ærgret mig over, at jeg ikke fik ombygget den i samme stil som min sorte Civic. Så da en kammerat havde sin Del Sol til salg for små penge, var det oplagt at forsøge igen.”

Hvor længe har du været i gang?
“Jeg købte bilen i november sidste år og gik i gang med ombygningen i december. Og så var jeg ellers i gang helt ind i april måned. Det har været fem måneder med knald på.”

Hvorfor lige denne stil?
“Del Sol’en er en direkte hyldest til min gamle Civic, som jeg blev stoppet i en måned før det periodiske syn. Politiet stak bilen et kørselsforbud og en indkaldelse til ekstraordinært syn.”

Men Civic’en lever alligevel videre?
Ja! Altså efter jeg solgte den, er den blevet skrottet. Men jeg nåede at afmontere nogle brugbare dele til mit Del Sol-projekt. Faktisk er størstedelen af Civic’ens dele nu i eller på Del Sol’en på en eller anden måde.”

Hvis du husker Dennis’ skamlave Honda Civic fra Boosted nr. 42 (juli 2017), så virker det umuligt, men jo – den hvide Del Sol er lavere end Civic’en

Selv et kravlende spændbarn ville kunne overse Dennis’ Del Sol – så lav er den gamle Honda. Du er til gengæld ikke i tvivl om, at den alligevel er der. For asfaltskraberiet er næsten øredøvende højt

Cambervinkel, cambervinkel og så lige liiidt mere negativt cambervinkel… for ikke at sige meget!

Du er gået nogle skridt videre med Rocket Bunny-kittet, kan det fås til en Del Sol?
“Nej, egentlig ikke. Hvilket også har været det sværeste ved hele projektet. Skærmene er nemlig fra en Nissan S13, og alene tilpasningen har jeg vel brugt 100 timer på.”

Vi husker din Civic for enormt brede fælge, men du er gået endnu mere amok her?
“Det er igen lidt af en hyldest til Civic’en, faktisk. For som på den kører Del Sol’en også på stålfælge. Men jeg synes, at det ville være synd med spacere denne gang. Så jeg har bygget de fælge én til to tommer yderligere ud hele vejen rundt.”

Kan man køre på den slags?
“Ha! Lad os bare sige, at det er uden komfort.”

Hele bilen er en hyldest til Dennis’ nu skrottede Honda Civic, så derfor er de metalrøde stålfælge selvfølgelig også fulgt med. De er bare blevet endnu bredere

Kabinen er spartansk, og den to centimeter dildo-stang i skiftekulissen er nærmest obligatorisk gejler-grej til en 90’er-japaner

De røde TenzoR skålsæder er topfede

Den sorte Civic gik viralt på Instagram nærmest over natten (mere om det senere) – hvilket gjorde Dennis til det første danske medlem af den internationale slammedenuff-gruppe

Hvordan har du fået bilen så langt ned?
“Svaret er G-maxx gevindundervogn uden fjedre. Spindlerne er svejst sammen, det giver 50 millimeter. Gaflerne til fjederben har fået samme tur, hvilket har sænket dem med 25 millimeter. Så er styrekuglerne forkortet og styrearmene på spindlerne er vendt 180 grader.”

Kan det gøre det?
“Nej, ikke helt. For vangerne er både skåret op og banket ind for at give plads til trækaksler og styrestænger. En slidplade i fem millimeter jern beskytter dog bremserør og brændstofslanger. Ligesom de bagerste bærearme er svejst om og sænket 60 millimeter. Endelig er camberkittet justerbart.”

Hvor kan folk møde bilen henne?
“Jeg har haft den med rundt til lokale træf. Stribens sæsonåbner og Boosted Tour. Men den dukker op til Auto Show her den 17. og 18. august i Odense Congress Center.”

Et Rocket Bunny-kit fås slet ikke til den lille Honda. Men det sidder der alligevel, fordi Dennis har brugt 100 timer på at tilpasse kittet fra en Nissan Silvia S13

Når dine skærme æder dækkene hurtigere end asfalten gør det, ved du, at bilen ligger lavt på vejen

Endnu en detalje fra den afdøde Civic. Afgangsrøret går rent fra manifolden og direkte ud af højre forskærm

Direkte fra hjertet – og ud på asfalten…

En Del Sol er i virkeligheden ikke særlig bred – men i hænderne på Dennis er denne hvide sag i den grad blevet til et monster med tyrenakke-brede

Det lyder som den sikre vej til nyresten, men har du også haft sjove oplevelser med bilen?
“Alle ture i den bil er sjove. Jeg vil aldrig glemme dengang, jeg måtte smadre mig igennem de 100 meter brosten ved Fields. Ja, vi kørte uheldigvis lidt forkert på ruten.”

Har du flere Del Sol-planer?
“Altså hvis nu pengene hang på træerne, så stod bilen overfor en generel opfriskning, og det er inklusiv en ny lak.”

Her er en mand. Han er både gal, genial og bidt af japanske biler på en og samme tid

Vi sagde det jo; der er bredde på – meget bredde!

Bonus-info: Så lavt ligger Dennis!

Det er altid gambling at ligge tæt på asfalten. Dennis’ Civic lå ovenikøbet meget, meget tæt på asfalten. Det betød, at den gamle Civics tank gav op, og benzinen pissede ud. Tanken gik dog viralt ind i døden, da uheldet blev en like-magnet på Instagram.

OM EJEREN:
Navn: Dennis Larsen
Alder: 26
By: Tureby, Sjælland 
Din første bil: Honda Civic årgang 1992

TEKNIKKEN: Honda CRX Del Sol

  • Motor og gear: 1.6 esi • bundkar og oliesi hævet 30 millimeter • nederste beslag og bolt til generator skåret væk for at gøre plads til trækaksler • køler med rødt rising sun-design • 3″ aluminiumsindsugning med åbent filter
  • Undervogn: G-maxx Gevindundervogn uden fjedre • spindler svejst og sænket 50 millimeter • gafler til fjederben svejst og sænket 25 millimeter • styrekugler forkortet • styrearme på spindler vendt 180 grader • vanger skåret på for at give plads til trækaksler og styrestænger • slidplade af fem millimeter som beskyttelse til bremserør og brændstofslanger • bagerste bærearme svejst og sænket 60 millimeter • justerbart camberkit
  • Bremser: Standard
  • Fælge og dæk: Centervendte og bredbygget stålfælge i metallic rød. Foran 16×9 ET-60 med 195/40. Bag 16×10 ET-80 med 205/40.
  • Karosseri: Rocket Bunny-kit inklusiv ducktailspoiler tilpasset fra en Nissan Silvia S13 • gummiunderlæbe • lygtehuse både foran og bagtil lakeret i metalrød • gul folie på fjernlys-lygte, der også fungerer som parkeringslys • forkofanger med quick release-anordning
  • Lakering: Hvid
  • Kabine: Røde TenzoR-sportssæder • rød gearmanchet • 20 centimers dildogearstang
  • Bilstereo: Kun lyden af bunden der æder asfalten
  • Præstationer: 125 hk • 142 Nm
Forrige
Klik frem og tilbage på pilene