BMW X7 får sit første facelift: “Hej kaninfjæs”


Egentlig var det Concept 4, der i 2019 viste BMW’s nye designsprog. Men SUV’en X7 slog det fast. Nu er tyskerne klar med første facelift.

Sidste år slog BMW’s designchef, Adrian Van Hooydonk, fast, at den kæmpe kølergrill – eller som mærket kalder dem “nyerne” – er kommet for at blive. Sådan har det været alle dage i München. Men med tiden bliver fronten på en BMW kun større, og flere modeller skal se sådan ud, sagde chefen i oktober 2021.

Det gør mærkets store SUV X7 allerede. Men nu er BMW klar med et facelift af G07-modellen som kom i 2018. Ansigtsløftet betyder to-delte forlygter og en om muligt endnu mere markant køler. Standardmonteringen monteringen er nu 23″ – bare ikke . Den udgående model kører i det danske modelprogram på 20″.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:



I kabinen ligner bilen sig selv. For ikke at sige enhver anden BMW. X7’eren har dog fået et kurvet skærm og den seneste udgave af BMW’s iDrive, som BMW har brugt til at styre infotainment siden 2009.

Topmodellen har stadig V8-motor
Under hjelmen har BMW lagt en tre-liters dieselmotor med 352 hestekræfter. Kunder kan dog også vælge en 3-liters benzinmotor med 380 hestekræfter. Begge har sekscylindrede rækkemotorer og en lille hybridpakke tilkoblet.

Topmodellen vil stadig have otte cylindre i V-form. M60i xDrive har 530 hestekræfter, og selvom den vejer tæt på 2,5 ton, går den fra 0 til 100 km/t på 6,1 sekund.

Alle motorer lever op til EU’s emissionsnorm, Euronorm 6d, oplyser BMWs danske importør.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:



Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bilen

NÆSTE SIDE
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk