Annonce:

Elon Musk fyrer alle i helt ny Tesla-afdeling

Elon Musk indrømmer, at Teslas marketingafdeling ikke har gjort det godt nok. Derfor er samtlige ansatte nu fyret.

Annonce:

Tesla har ikke noget PR-team i USA. Og nu har bilmærket heller ikke nogen marketingafdeling. Afdelingen, der ellers for nylig blev oprettet internt i bilfirmaet, er nu fortid.

Det skriver Bloomberg.

Det sker som en del af Elon Musks planer om at fyre mere end 10 procent af Teslas ansatte rundt om i verden. Planer, som blev offentligt kendt i sidste uge.

Ifølge Bloomberg fortæller kilder ‘tæt på Tesla’, at hele marketingholdet, der består af 40 ansatte under ledelse af senior manager Alex Ingram, nu er fortid.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

LÆS OGSÅ: 20-årige Axel ejer nummerpladen “Fetaost”

På sit eget sociale medie “X” bekræfter Elon Musk den kritik, der har været af marketingfolkets arbejde.

– Det er rigtigt. Reklamerne var alt for generiske. Det kunne have været reklamer for en hvilken som helst bil, lyder det i et post fra Tesla-direktøren.

Der har omvendt fået flere “X”-brugere til at tilbyde Tesla hjælp med sagerne, nu hvor der ikke længere er nogen marketingfolk. Nogle af dem vil endda gøre det gratis, skriver de.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Når alt kommer til alt, befinder Tesla sig lige nu i en hård periode. Ganske kort efter, at bl.a. priserne i det danske modelprogram ellers blev sat op, er de sat ned igen.

Det skyldes bl.a., at Teslas salg er faldet med hele 13,3 procent i løbet af første kvartal i 2024. I hvert fald når man sammenligner med samme periode sidste år.

Et sløjt salg er dog ikke alt. Teslas udmelding om, at 10 procent af de ansatte skal ud af vagten, kunne have været meget højere. Ifølge Bloomberg ville Elon Musk afskedige 20 procent af alle Teslas ansatte.

Omvendt vil han og bestyrelsen have mærkets aktionærer til at godkende en vanvittig lønpakke. Noget, som Musk egentlig gik bestyrelsens ord for helt tilbage i 2018. Læs mere om det her.

Annonce:

Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!


Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også