Normalt var frugter ikke noget, de kunne lide på Vmax – altså bortset fra store meloner. Men denne friskpressede århusianske Punto-appelsin slugte de råt! Kan du huske den?
NB: Davs du. Artiklen, du nu skal til at læse, har vi fundet hos vores venner hos Bil Magasinet. De råder nemlig over de gamle Vmax-arkiver. Så tak til dem!
Hvis du var forbi DFB – Danmarks Flotteste Bil under DHB 2004, så du formodentlig en super flot orange Fiat Punto HGT med den vildeste lakering på fronthjelmen.
Hvis du ikke oplevede dette vidunder, som sidst på weekenden blev bedømt til at være den femte flotteste bil i Danmark, så byder vi nu velkommen til en oplevelse lidt ud over det sædvanlige. Sæt dig i din bedste og blødeste stol, og tag med på en lang rejse ind i Punto-land.

For otte måneder siden gik Allan Andersen fra Århus ind til den lokale Fiat-forhandler og sagde:- Stik mig fluks din bedste Fiat Punto! Kort tid efter havde han en 130 hk skriggul Fiat Punto HGT hjemme i garagen. Hvad gør man så? Man begynder naturligvis at skille den ad. Nogen ville måske mene, at det var sindssygt at gøre med en sprit-ny bil.
LÆS OGSÅ: Test: Supra Mk.IV – Toyotas sidste actionhelt
Da Allan gik og lurede på sin ombyggede Punto, fik han en umådelig trang til at gøre noget ved det kedelige firkantede tankdæksel. Han synes ikke det skulle være firkantet – nej, det skulle være rundt og i aluminium. Så spartlen kom endnu engang i aktion, og med et fantastisk resultat til følge. Men som Allan selv siger:
– Det var sgu ikke helt nemt at få et fabriksbygget firkantet hul til at blive rundt. Og så især et tankdæksel, der gerne skal være lukket helt til.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre
Vil du læse videre? Få fuld adgang på 1 minut
