Annonce:

Ny Ferrari siger nej til hybrid-batterier men ja til 700 hestekræfter

296 GTB er helt ny. Den dropper både hybriddelen og nummerpladerne. Det sidste er lidt en skam.

Ikke alt behøver at have noget batterier at gøre. Ferraris seneste banevåben 296 GTB skrotter da også hele hybriddelen, som gadebilen af samme navn slæber rundt på.

Samlet set betyder det godt nok lidt færre hestekræfter. 130 stykker for nu at være helt præcis.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:

Men der er stadig 700 hestekræfter fra den 2,9-liters V6-benziner at give af. Når det kan lade sig gøre, skyldes det, at Ferrari ikke vil bruge bilen til andet end sine egne racerløb.

296 GTB afløser således 488 Challenge Evo som Ferraris egne racerkører og rigeste kunder har kørt Ferrari Challenge Trofeo Pirelli med de sidste tre sæsoner.

LÆS OGSÅ: Racerløb er på vej tilbage til Jylland – “Kommunen har allerede sagt ja til 5 år”

Den nye 296 GTB er i øvrigt den første Ferrari med 120 graders V6-motor. I hvert fald i Challenge-serien. Det er næsten en skam, at noget så vildt ikke må være på offentlig vej.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:

På offentlig vej er det snart svært at finde noget, som enten ikke er helt elektrisk eller delvis elektrificeret. Også når det kommer til performance-biler.

Men Ferrari holder faktisk liv i sugemotoren. SUV’en Purosangue fås lige nu kun med 6,5-liters V12-motor. Her er ingen turbo eller hybridpakke til at hjælpe.


Annonce:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:
Annonce:

Gratis tjek!

Indtast din nummerplade herunder og se billige bilforsikringer. Det er helt gratis:

Læs også

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Flere populære artikler

Læs også

Altid gratis artikler