Reklame:

Nu har V8’eren i RS6 720 hestekræfter

De første eksemplarer er kun lige leveret – men tunerne har allerede godt fat i den nye Audi RS6

Bare spørg de tyske tunere fra MTM. Her er fabrikkens 600 hestekræfter og 800 newtonmeter i den fire-liters, twinturbo V8 nemlig slet ikke nok.

Faktisk kan man heller ikke ‘nøjes’ med 700 hestekræfter og 880, som ABT Sportline mener er nok. Nej, her er vi endnu tættere på superbilernes liga.

720 hestekræfter og hele 950 newtonmeter. Det er nok til at sætte selv en Ferrari 488 Pista på plads. Den italienske superbil må tage til takke med 720 hk og 770 Nm fra en 3,9-liters V8.

Om de ekstra kræfter så faktisk gør MTM-RS6’eren i stand til at rende fra Ferrari’en, er et andet spørgsmål. Et vi ikke har svaret på. For MTM har hverken sagt noget om tiden fra 0-100 km/t, eller om et plus på 120 hestekræfter gør noget ved fabriksbilens tophastigheden på 305 km/t.

Reklame:


En overlever: Sådan vil Audi holde liv i R8 med V10

Vi kan dog dårligt forestille os andet. Til gengæld vil tunerne gerne ud med, hvad hele gildet skal koste. Udover bilen – som du selv skal komme med, selvfølgelig – koster omprogrammeringen af motorstyrringen 10.000 euro.

Det er små 75.000 danske kroner. Læg dertil 4.300 euro for styreenheden – det er 32.000 danske spir. Nu, vi er i gang, kan ingen selvfølgelig leve uden et nyt udstødningssystem. Det er omvendt også relativt ‘billigt’. 400 euro – tak!

Højdejusterbar gevindundervogn er 900 euro oveni regningen – og sådan kunne den blive ved at vokse med hundredevis af eurosedler pr. kryds på udstyrslisten.

Åh, hvem der bare havde lommer dybe nok til en RS6. En tunet RS6.


Reklame: