Reklame:

Ejer af dansk bilside taber millioner af kroner – “Det er forventet”

Først blev det købt for milliarder af eBay, før de kom på norske hænder. Nu er der røde tal på bundlinjen hos Bilbasens ejere.

Det er forventet.

Sådan siger BilBasen og Den Blå Avis’ ejer, norske Schibsted, om milliontabet i den danske del af virksomheden.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:

Artiklen fortsætter her:

Over for motor-magasinet forklarer Schibsted Denmarks direktør Vivi Højen underskuddet som et sammenfald af flere ting.

Et lavt udbud af biler, et udfordret mediesalg og ekstraordinære udgifter i forbindelse med Bilbasen og DBA’s indrullering i den norske koncern samt omstruktureringer. I alt viser Schibsted Denmarks årsregnskab et negativt resultat på 3,2 millioner kr.

LÆS OGSÅ: Veganere kræver navn ændret: Rundkørsel hedder noget “stødende”

Desuden faldt omsætningen fra 357 millioner kr. i 2021 til 350 millioner kr. sidste år. Ifølge CVR-registeret tjente Schibsted 73 millioner kr. i Danmark i 2020. Det faldt til 20,6 mio. kr. i 2021.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:


Artiklen fortsætter her:

Altså før man sidste år gik helt i rødt på bundlinjen. Nordmænd er dog ikke de eneste, der det seneste år har tabt penge i Danmark.

Det har en kontroversiel værkstedskæde , som den danske bilimportør Nic. Christiansen har købt sig til magten i, også.

I november sidste år viste det sig desuden, at det at advare danske bilister om fotovogne ikke er så godt en forretning, som det har været. Faktisk har manden bag den ellers populære sladrehank Saphe sat millioner af kroner til på det. Læs mere om hvordan her.

Reklameblok:


 


Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over ni år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Reklame:

Nyeste artikler

Reklame:

Motorsport

Læs også

Husk det nu

Reklame:

Har du læst?

Gratis artikler

Har du læst?