Annonce:

BRUGT-TEST: BMW E39 M5 – fed fremtidig klassiker

Fra 0-100 km/t på 5,4 sekunder
Olietemperaturen står lige præcis, hvor den skal. Jeg trykker den uskyldigt udseende Sport-knap ind på instrumentbordet, som med det samme skærper speederresponsen. Jeg går fra sjette til tredje gear, og nu får den med pisken.

Motoren udsender et maskulint brøl, hvorefter den fastholder min krop i førersædet med en kraft, du sjældent oplever i en diskret sedan som denne.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:
Fælgene er helt unikke for denne generation af BMW M5. Fra fabrikken er de lakeret i en unik mørk chromlak.

100 km/t er overstået på kun 5,4 sekunder, og hvis ikke det var for den elektroniske begrænser samt det faktum, at jeg befinder mig på en motorvej i Danmark, ville den her bil fortsætte hele vejen til 300 km/t. M5’eren kan dog mere end bare at køre ligeud.

Selv om den krænger en del, så er den fantastisk i sving, og hvis du har lyst til at køre sidelæns, er den også perfekt til den slags.

Nøglerne fås fra 300.000 kroner
Det mest utrolige ved en BMW M5 E39 er dog, at de nu er til at komme i nærheden af for menneskepenge. Faktisk kan du finde enkelte eksemplarer på danske plader til omkring 300.000 kr., men pas på!

BMW M5 E39 blev den første M5 til at have to udstødningsrør i hver side.

Der er mange dårlige og sønderkørte eksemplarer derude, så du skal regne med at bruge omkring 350.000 kr. eller mere, hvis du vil have et flot og velpasset eksemplar. Selv til den pris er det svært at finde andre biler, som tilbyder den samme mængde af morskab og alsidighed for de penge.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:
Grafik: Bil Magasinet

Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:
Annonce:

Gratis tjek!

Indtast din nummerplade herunder og se billige bilforsikringer. Det er helt gratis:

Læs også

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Flere populære artikler

Læs også

Altid gratis artikler