Reklame:

Bilmærke lover: “Det skal være billigere at holde gamle biler kørende”

Bilparken er i mange lande blevet ældre. Nu tager helt bilkoncernen konsekvensen og kommer bilisterne i møde.

Det ligner ikke ligefrem bilfabrikkerne. Men den er god nok. Stellantis-koncernen, der bl.a tæller Maserati, Jeep, Dodge, Ram, Peugeot, Citroen og Opel, udbreder nu et særligt koncept til flere lande.

Helt konkret skal bproauto (be pro auto, red.) lanceres i flere lande. Det er, for dem som ikke lige måtte vide det, originale fabriks-dele til ældre biler. Bare billigere.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:

Artiklen fortsætter her:

Det vil stadig være to års garanti på delene, hvilket Stellantis håber vil få flere til at købe nye dele til gamle biler. I stedet for eksempelvis at købe brugt hos en autoophugger.

Lige nu er der allerede batterier, bremseklodser, olie og filtre på hylderne. Men et kig på hjemmesiden afslører, at støddæmpere, generatorer, indsprøjtningsdyser, startere og meget mere er på vej.

LÆS OGSÅ: Toyota-chef: “Vores data viser, at fokus på elbilen er dårligt for miljøet”

Idéen med dele til gamle biler er ikke ny. Men i de seneste år har markedet virkelig fået fart på.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:


Artiklen fortsætter her:

Nissan producere eksempelvis helt nye dele til sine historiske Skyline-modeller. Ja, faktisk kan Skyline-ejere, hvis økonomien virkelig er i orden, sende hele biler til Japan til delvise eller komplette restaureringer. Noget der ser helt vildt ud – se bare her.

 

 

Reklameblok:



Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over ni år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Reklame:

Nyeste artikler

Reklame:

Motorsport

Læs også

Husk det nu

Reklame:

Har du læst?

Gratis artikler

Har du læst?