Reklame:

Toyota tror mindre på elbilen – skærer ned med 39 procent

Toyota havde oprindelig håbet at sælge 202.000 elbiler – det tror japanerne ikke længere på.

Toyota tror ikke længere på, at mærket kan sælge 202.000 rene elbiler. I hvert fald ikke i det indeværende regnskabsår.

Det havde mærket ellers forventet, at man kunne lægge til et salg på 137.000 plugin-hybrider og 3,5 millioner almindelige hybrider.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:

Artiklen fortsætter her:

Men nu skærer Toyota kraftigt ned. I en revideret målsætning for regnskabsåret er det nu kun forventet, at Toyota spytter 123.000 rene elbiler ud på vejene i år.

Det skriver Bloomberg.

LÆS OGSÅ: Henrik er ikke i tvivl – “Kinamærkerne gør det forkert i Danmark”

Det er dog stadig markant flere elbiler end de 38.000 elbiler, Toyota solgte sidste år. Japanerne tror også mindre på brintbiler.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:

Artiklen fortsætter her:

Her er forventningerne skåret ned 8.000 biler til 5.000 biler. Japanerne skal dog næppe forvente, at der er navne på danske kunder i ordrebøgerne.

For selvom den danske importør nægter at trække brintbilen Mirai ud af modelprogrammet, er brintbiler i praksis ubrugelige i Danmark. Sådan har det været siden slutningen af september, hvor selskabet bag brintstationerne valgte at lukke dem helt ned. Læs mere her.


Reklameblok:


Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over ni år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Reklame:

Nyeste artikler

Reklame:

Motorsport

Læs også

Husk det nu

Reklame:

Har du læst?

Gratis artikler

Har du læst?