Annonce:

Medie: Fisker reparerer nye biler med skrottede dele

Kilder siger, at Fisker både bruger dele fra prototyper og brugte dele – herunder forruder – for at udbedre skader på kundernes biler.

Fisker nægter.

Men ifølge Business Insider, som har talt med en række kilder, bruger Fisker i mellem 10 og 15 procent af alle tilfælde gamle dele – eller dele fra prototyper – når skadede Fisker Ocean-biler skal repareres.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:

Mediet citerer flere kilder med ‘kendskab til Fiskers metoder’. Tre af dem arbejder på nuværende tidspunkt for bilmærket, og yderligere fem har tidligere været ansat.

– Det sker kun, når der er akut behov for dele.

LÆS OGSÅ: Skoda trodser forbud – vil bygge benzinbiler efter 2035

– Teknikerne gør det sådan set kun for at hjælpe kunderne. Kunder der basalt tigger om dele. Mentaliteten er, at har vi dele liggende, så lad os bruge dem, lyder det fra kilden.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:

En anden kilde – der er blandt de fem tidligere ansatte – siger, at måden at bruge brugte dele på er en velkendt praksis. Faktisk sker det nærmest dagligt og med ledelsens vidende.

– Det (med at bruge brugte dele, red.) endte med at blive noget, man bare gjorde uden at spørge nogen som helst. Det blev bare gjort.

Selv har Fisker benægtet hele historien fra Business Insider. De nuværende og tidligere ansattes beretninger har intet med virkeligheden at gøre, lyder det fra mærket.

– Ingen af disse dele er blevet taget af disse biler (prototyperne, red.) for at blive brugt på kundernes biler, siger en talsmand fra Fisker.

Mere efter annoncerne:

9 UD AF 10 SPARER 3.000 KR. PÅ DERES BILFORSIKRING

Gør som 800.000 andre! Indtast din nummerplade og få overblik på 30 sekunder - gratis:


Mere herunder:

Vedkommende tilføjer dog, at visse dele kan være blevet flyttet rundt mellem prototype-biler. Men delene er altså aldrig blevet brugt på kundernes biler, lyder det.

Omvendt fortæller en Fisker Ocean-ejer, at bilmærket åbenbart har fortalt ham, at skaden på hans bil vil blive udbedret med dele fra en anden bil. Den Ocean-ejer har foreløbig ventet på at få sin bil retur i 10 uger.

En ting kan Fisker dog ikke komme uden om. Henrik Fisker har netop givet sine ansatte et varsel om endnu en større fyringsrunde. Det siger lovgivningen nemlig, at han skal. Læs mere om det her.

Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!


Annonce:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:
Annonce:

Gratis tjek!

Indtast din nummerplade herunder og se billige bilforsikringer. Det er helt gratis:

Læs også

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Flere populære artikler

Læs også

Altid gratis artikler