750 hk ved lavt tryk: Tattoo-gut bygger ond V8 DTM-Mercer

Foto: Instagram.com/f7lthyone

Tattoo-gut har bygget den ondeste DTM-fortolket Mercedes 190E

Bilen her kan sagtens ligne noget, der kommer direkte fra racerbanen i DTM’s guldalder i 1990’erne. Inspirationen og EVO II-bodykittet godt da også fra tysk motorsport, men denne Mercedes 190E har ingen arrig firecylindret motor, som snurrer med 9.500 omdrejninger.

I stedet har manden bag projektet, den canadiske tatovør Tim Lajambe, lagt en LS3-V8’er mellem forhjulene.

ÅRETS JULEGAVE: SPAR 40% PÅ BILLETTEN TIL AUTO SHOW – KLIK HER!

Med skærme, der er 15 centimeter bredere end fabriksbilen, er denne 190E på flere måder et monster.

Også under hjelmen hvor kombinationen af en twinturbo-opsætning og specialfremstillet gas-spjæld gør det let for LS’eren at producere 750 hestekræfter. Let som i ‘ved lavt lavetryk’.

Hæves trykket bare en smule, er 1.000 hypper heller ikke noget problem. Oprindelig skulle Mercedes’en dog have været udstyret med 12 og ikke otte cylindre. At det alligevel blev til otte propper, har Tim Lajambe en god forklaring på. Økonomi.

– Jeg er kæmpe Mercedes-fan. Men det antal af hestekræfter, jeg gik efter, kontra omkostningerne ved en V12-motor, gik ikke, sagde han, da lsxmag.com fangede ham og Merceren til dette år SEMA Show.

Økonomi eller ej – du kan ikke sige, at der er sparet på noget mellem bilens fire hjul. Her er alt fra kulfiber i overflod til læder og alcantara i metervis.

Og tjek så lige de gigantiske side pipes!

 

 


Reklame: