Så meget tjener Hamilton og F1-stjernerne på Instagram

Foto: Shutterstock: Cristiano Barni

Der er penge i Formel 1 også langt uden for banerne, det viser en ny analyse, der har kigget på, hvor meget 2020-feltet af F1-kørere kan tjene på Instagram. 

Det er godt at hedde Lewis Hamilton. Især på Formula 1-baner. Men i særdeleshed også på sociale medier. Med 20,4 million følgere på Instagram kan den engelske Mercedes F1-kører nå ud til flere end de fleste.

Og at Hamiltons billeder kan nå sådan nogle som dig og mig, det har diverse firmaer allerede fået øjnene op for. Men det koster lidt at få verdens mest vindende F1-kører til at give lidt omtale.


Det viser en ny analyse, der har regnet lidt på, hvad 2020-feltet af Formula 1-kørere kan hive hjem af sponsor-kroner – eller rettere euro – og det alene ved at åbne deres instagram-konti.

Der er den grad penge i Formula 1 – også uden for banen. Foto: Mercedesamgf1.com

Lewis Hamilton er ligesom på banerne den klare etter. Her forventer analysen, at “No.44” kan forlange 57.820,44 euro for ét instagram-opslag. Yes sir, vi skrev for hver enkelt opslag. Det er ikke dårligt.

LÆS OGSÅ: Nyt Bugatti-monster går fra 0 til 500 km/t på 20 sek.

Men listens nummer to, den unge Ferrari-stjerne Charles Leclerc, kan med sine 3,7 millioner instagram-følgere nyde godt af de sociale medie. Her er forventingen, at monegaskeren kan tage 10.658,99 euro for hvert opslag på den sociale billedetjeneste.

Listens nummer tre, Daniel Ricciardo, kan med 10.589,68 euro tjene næsten lige så meget pr. sponseret opslag.

Det danske islæt, Kevin Magnussen, skal finde sine indtjeningsmuligheder på det sociale medie lige så langt nede på listen, som han kan se sit navn på listen over den aktuelle stilling i F1-verdensmesterskabet. Nemlig på en 19.plads.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at se top 15-listen over de F1-kørere med det stærkeste Instagram-game!



Næste side
Bjørn Skjærup er journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over seks år. Email: bj@boosted.dk