Nu kan du bygge din egen Toyota GR Yaris

Vores bud løber op i 583.000 gode danske kroner.

Normalt er æren reserveret til Ferrari’er, Lamborghini’er og Bugatti’er, men i dag kan vi rapportere om Byg Din GR Yaris på Toyota Danmarks hjemmeside. Men modsat nogle luksusbiler, så er denne konfigurator relativt tom: Toyota GR Yaris er nemlig bygget som en rallybil uden mange andre mål end at køre stærkt.

Det betyder dog ikke, at der ikke er noget at ændre på! GR Yaris kommer med forskellige pakker og i forskellige farver, og når minibilen koster fra 490.000 kr., så skal man ikke vælge forkert. Følg med os igennem konfiguratoren og se, hvordan vi ville bestille vores GR Yaris!


Hvid er nationalfarven, meeeen…..
GR Yaris kommer med sorte 18″ alufælge monteret som standard. De komplimenteres af en hvid standard-lak, der udgør 25% af alle mulige farvekombinationer. Bilen kan fås i metallisk sort, rød eller to nuancer af hvid. De sorte fælge er sorte, men fås i både 10- og 15-egede varianter, afhængigt af teknikpakke.

Interiøret er spækket med røde syninger, sort læder og alcantara. Det er heldigt, at rød er en pæn farve til sort, fordi du har ikke andre muligheder. Af de fire mulige farver synes vi bedst om den røde metallak, der kaldes Flame Red.

Den kommer med en merpris på 7.490 kr., så vil man spare så meget som muligt, så fungerer den hvide standardfarve også flot til bilen. En nørdet detalje er, at er hvid også erJapans nationalfarve, når det kommer til racerbiler.


Pakkevalg
GR Yaris kommer med mulighed for to forskellige pakker. Det er alt, du får lov at vælge af ekstraudstyr igennem hjemmesiden. Desuden er de hinanden eksklusive, og du kan kun vælge enten den ene eller den anden. Her er mulighederne:

Convenience – 46.000 kr.
Convenience-pakken gør, hvad navnet antyder. Du får blindvinkels- og parkeringssensorer og et navigationssystem i skærmen. Convenience tilføjer stemmestyring og en luksuriøs mulighed for, at bilen kan tale tilbage til dig, med et lydsystem af JBL, der består af 8 højtalere. Oven på alt det, så er det også Convenience-pakken, hvor du finder Head-up display og lys i dørhåndtag.

Circuit – 76.000 kr.
Circuit-pakken er en nærmest komplet overhaling af undervogn og drivline. Motoren forbliver urørt, men kraften redistribueres mellem højre og venstre af et Torsen-låsedifferentiale. Undervognen overhales til det, Toyota kalder GR Circuit-affjedring, og hjulene skiftes ud. Du får Michelin Pilot Sport S4-dæk monteret på de førnævnte 10-benede 18″ fælge.

Selvom listen ikke er lang, vælger vi den dyrere Circuit-pakke. Låsedifferentialet giver rigtig meget, og det fungerer både under acceleration og motorbremsning. Er du på det prisbillige spor, er der ingen grund til at sende penge efter Convenience – Du mangler hverken sensorer, head-up display eller musik, når du har den syngende R3’er på medhør i kabinen.

Sådan vil vi bestille
Vores opsætning af en GR Yaris er altså soleklar og ville koste 583.480 kr. Men hvordan ville din Toyota GR Yaris se ud? Har du noget tredjeparts-tun i ærmet? Smid en kommentar på Facebook og fortæl os om den!