Tyske G-Power har fundet langt flere hestekræfter frem i den nuværende M3, end BMW mener, bilen skal have.
BMW M3 CS er den ultimative M3. I hvert fald når den slags skal komme fra fabrikken. Men der er faktisk mere at komme efter.
Det har den tyske tuner G-Power netop bevist. Nyheden kommer ganske kort efter, at BMW har løftet sløret for den næste BMW i rækken. En bil der for første gang nogensinde har fået en hybridpakke.
Med 727 hestekræfter er M5’eren den mest potente af sin slags til dato. Men bilen er også den tungeste M5 nogensinde.
G-Powers M3, G3M CS Bi-Turbo, mangler kun 7 hestekræfter for at være lige så potent som den kommende M5. Til gengæld mangler den 150 Nm for at nå M5’erens 1.000 newtonmeter.
LÆS OGSÅ: Trodser styrtdyk – her er Danmarks mest populære bil
Når det så er sagt, har G-Power faktisk ikke nævnt noget om, hvor hurtig GP-720, som bilen hedder, er. Men til sammenligning kan vi dog nævne, at fabriksbilen skal bruge 3,2 sekunder på at går fra 0 til 100 km/t, og at den ikke stopper med at trække, før speedometeret viser 302 km/t.
Så er der hele den visuelle side af sagen. G-Power holder fast i Hurricane RR og Hurricane RS-hjulene som ekstraudstyr. Når de er størst, måler de hele 20×10,5″ på bagakslen.
Der er selvfølgelig også alt den kulfiber, du kan tænke dig til. Her under på kølerhjelmen, difuseren, hækspoileren, rattet (som tilvalg, red.), underlæben, sideskørterne, motordækslet… og vi kunne blive ved.
Til sidste er det lige det med prisen. Og for engangs skyld er der ikke tale om nogen som helst form for hemmelighedskræmmeri. G-Power skal have lige nøjagtig 37.723 euro for ombygningen af bilen alene.
Det svarer til 282.000 danske kroner. Men så er monteringen også med i prisen. Hvad du så skal give for bilen i sig selv, er en helt anden snak.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!