Her bygges M3-karosseri i kulfiber – vejer kun 30 kilo

Det vildeste BMW M3-karosseri til dato bygges af nogle gutter i Bangkok

BMW M3 af E46-generationen er en af de mest eftertragtede M3’er både generelt og i entusiast-kredse, og nu har nogle dygtige gutter i Thailand lige gjort modellen endnu mere attraktiv.

I hvert fald hvis du påtænker at bruge din E46 M3 til ræs. Med kulfiber kan Akana & GP Racing nemlig gøre bilen til en super-letvægter. Men det kræver et helt nyt karosseri – til gengæld er det ‘kun’ i kulfiber.

LÆS OGSÅ: Fast 9 udsat til 2021


Ud fra billederne, og beskrivelserne hertil, er totalvægten bare 30 kilo. 30! Selv den mest hardcore E46 M3 med nummerplader, CSL’eren, vejede godt 1.560 kilo. Da den kom frem i 2004, var det første gang BMW fandt ud af at lave et tag i kulfiber til en gadebil.

Super full carbon #BMW #Drycarbon by #Akana#เทคโนโลยีเพื่อการแข่งขัน #Air_carbon #30KG#Ultimate_vactech #Oil_hightemp_tech #carbonfiber

Slået op af AKANA & GP_Racing by FactoryTirsdag den 10. marts 2020

 

I forhold til kittet fra Thailand var vægtreduktionen dengang meget beskeden. 7 kilo tabte BMW’en sig.

En M3-karosse er ikke det eneste, thaierne laver. På deres Facebook-side er alt fra dragstere til Formel-racere støbt i det fjerlette materiale.

Prisen? Ja, selv skriver de på noget ubehjælpeligt engelsk ‘check your inbox’ – se din indbakke, red.

Super full carbon #BMW #Drycarbon by #Akana#เทคโนโลยีเพื่อการแข่งขัน #Air_carbon #30KG#Ultimate_vactech #Oil_hightemp_tech#carbonfiber

Slået op af AKANA & GP_Racing by FactoryTirsdag den 10. marts 2020


Reklame: