Det vil simpelthen gøre den tyske sportsvogn for tung, siger direktøren.
Porsche har talt og talt og talt om at lave en hybridbil ud af 911’eren. Og det i mange år efterhånden. Men i et nyligt interview kastede en ledende Porsche-skikkelse mere lys over bilen.
Det viser sig nemlig, at 911’eren – som gerne vil være lidt grønne i det – slipper for at slæbe rundt på kabler. Bilen bliver nemlig ikke en plugin-hybrid. I stedet brygger Porsche på en mild-hybrid løsning med et lille, meget kompakt batteri. Plugin-løsningen vil simpelthen gøre bilen for tung, siger mærkets administerende direktør Oliver Blume i et interview med Car and Driver.
Meget mere ville direktøren dog ikke sige. Altså andet end at den første 911 Hybrid vil være kraftigt inspireret af LMP1-raceren 919 Hybrid, som Porsche kørte Le Mans med fra 2015 til 2017.
Om den mere potente GT3 også ville blive en hybrid, ville direktøren ikke svare på. I hvert fald ikke direkte. Han fik kun sagt, at ‘Porsche har et par overraskelser i ærmet’. Her på Boosted-redaktionen forventer vi, at Porsche er klar til at vise 911-hybriden frem for alvor engang i løbet af 2024