Parkeringselskabet EasyPark har allerede fået en bøde på halvanden million kroner i byretten. Men nu vil Forbrugerombudsmanden anke dommen.
Forbrugernes vagthund Forbrugerombudsmanden vil ikke finde sig i den dom, som den danske afdeling af p-selskabet EasyPark har fået.
P-selskabet skal betale en bøde på halvanden million kroner for at have overtrådt markedsføringsloven. Men fordi overtrædelserne ligger flere år tilbage, kan selskabet kun dømmes efter gamle regler med en mindre strafferamme.
Men Forbrugerombudsmanden er ikke enig i byrettens udlægning af sagen. Derfor er Procesbevillingsnævnet blevet bedt om en godkendelse af, at sagen kan fortsætte i Landsretten.
Det oplyser Forbrugerombudsmanden i en pressemeddelse.
LÆS OGSÅ: Sker om to uger – Danmark gør populære biler dyrere igen
– Jeg er ikke enig i den fortolkning af markedsføringslovens såkaldte transaktionsbegreb, som Retten i Lyngby har lagt til grund, og derfor mener jeg også, at der er behov for, at landsretten får lejlighed til at tage stilling til sagen, lyder det fra forbrugerombudsmand Torben Jensen.
Retten i Lyngby idømte tilbage i april EasyPark en bøde for ikke at være gode nok til at informere bilister om et gebyr i forbindelse med brugen af appen, der betales for parkering.
Selv har p-selskabet ikke mange kommentarer til dommen. Firmaet mener dog, at man har lavet ‘adskillige ændringer’ i forhold til det, det nu er dømt for.
– Vi har noteret os dommen fra Retten i Lyngby. Sagen vedrører en gammel version af appen, og vi har lavet adskillige forbedringer siden dengang, skriver Lotte Wøldiche Præstgaard, der er Regional Director – Nordics & Netherlands – hos EasyPark i et svar til DR.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!