Vi tager på Supra-roadtrip til Sturup: Men shit, der mangler to cylindre!

Supra 2,0

En Supra med toliters motor og bare fire cylindre – lyder det værre end afbrudt samleje? Bare rolig, det er slet ikke så slemt, som det måske lyder. Vi fik nøglerne til 1 ud af kun 200 Fuji Speedway Edition GR Supra 2,0 og drønede mod Sturup.

Når de flinke folk fra Toyota ringer og inviterer på tur, så er det aldrig for at se nærmere på den nye Aygo 1,0. Så da der stod “Til Sturup i en ny Toyota GR Supra” i invitationen, var vi klar med det samme.

Men så lod vi mærke til betegnelsen 2,0 bag GR Supra-navnet. Og ja, det er lige præcis den Supra, som mange Supra-elskere har bandet over, siden det kom frem, at Toyotas GR-division ville smide en lille toliters maskine med bare fire cylindre i den famøse Supra A90.

Vi kan dog godt berolige jer alle med, at det faktisk ikke er så dumt. Herunder tager vi dig med på vores lille roadtrip fra Toyota Danmark i Søborg til Sturup Raceway i det svenske.

Supra 2,0

Ælle bælle. Så mange Supra A90 har vi aldrig set på ét sted i Danmark før. Og det kommer vi helt sikkert aldrig til igen. Vi var naturligvis hurtige til at nappe en af de meget specielle Fuji Speedway Edition, som er de første fire på billedet herover.

Supra 2,0


Der bliver kun produceret 200 stk. af de specielle Fuji Speedway Edition i hele verden. Derfor det her lille skilt i kabinen. Desværre kan versionen ikke købes i Danmark. Så du må selv i gang med at søge efter en i udlandet, hvis du absolut vil have den her farvekombination. For det er dybest set, hvad det er – lidt specielt udstyr og nogle andre farver. Men fed er den.

Supra 2,0

Kursen er sat mod Sverige. Og vi skal love for, at det vender hoveder, når så mange relativt sjældne biler triller ud på de danske veje på en gang. Første indtryk af den nye motor er positivt. De 258 hk og 400 Nm trækker pænt allerede ved lave omdrejninger. Men hvad med lyden?

Supra 2,0

Endelig! I tunnellen til Sverige var der vejarbejde, så hastigheden var på hhv. 30 km/t og 50 km/t. Her har vi igen mulighed for at give lidt gas, og vi er helt alene, da corona har sørget for, at stort set ingen mennesker rejser frem og tilbage mellem Danmark og Sverige. Ved høje hastigheder er der lidt vind- og dækstøj fra bilen. Men det er jo ikke unormalt i en sportsvogn.

Supra 2,0

Toyota havde placeret en flaske kildevand i hver bil, men det vand havde de vist fået billigt. Det smagte virkelig underligt – men til gengæld gav det frisk ånde bagefter…

KLIK PÅ NÆSTE SIDE HERUNDER FOR AT LÆSE VIDERE!

Vil du læse videre? Få fuld adgang på 1 minut

Du har forsøgt at klikke ind på en artikel, der kun er tilgængelig for medlemmer.
Bliv medlem nu og få adgang med det samme - klik her!
Bliv medlem nu!  

Allerede medlem? Log ind herunder: