Annonce:

Vi tager på Supra-roadtrip til Sturup: Men shit, der mangler to cylindre!

GR Supra 2,0 test

Sturup Raceway har mange skarpe sving og er ikke en højhastighedsbane. I vores øjne det perfekte sted at lege med en Supra. Og lege, det kan du! Bilen har en – i manges øjne – perfekt vægtfordeling på 50/50, og tyngepunktet er lavere end selv den lille GT86. Det bliver køremæssigt ikke meget lettere at lege med.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:

Men hvad med motoren? Jo, selvfølgelig er 340 hk og 500 Nm sjovere end 258 hk og 400 Nm, det siger sig selv. Men overraskende nok tænker du ikke ret meget over det, når det går løs på banen. Der er fint med power, og sammen med den ottetrins gearkasse er Supra 2,0 en sindssygt sjov bil.

0-100 km/t hedder 5,2 sekunder i Supra 2,0 – i Supra 3,0 hedder tallet 4,3. Så heller ikke her er der den store forskel. Men forskel er der til gengæld på bilen vægt, for i Supra 2,0 er der 100 kg mindre vægt at slæbe på, og det kan mærkes på banen. Især på en snæver bane som Sturup, hvor vi vil vove den påstand, at 2,0 vil kunne hænge ret godt på storebror 3,0.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:

Herover kan du se to små videoklip fra dagen på Sturup. Og her kan du høre, hvad det største problem med Supra 2,0 er. Lyden er ikke, hvad du normalt vil forvente i en Supra. Og om du kan vænne dig til lyden af fire cylindre frem for seks, er jo op til dig.

GR Supra 2,0 test

Bilens meget fine vægtfordeling er blandt andet opnået ved at rykke den lidt mindre motor længere tilbage i bilen. Her kan du se, hvor langt der faktisk er fra bilens snude og til motorens begyndelse.

GR Supra 2,0 test

Læs mere efter annoncerne:

9 UD AF 10 SPARER 3.000 KR. PÅ DERES BILFORSIKRING

Gør som 800.000 andre! Indtast din nummerplade og få overblik på 30 sekunder - gratis:


Læs mere herunder:

Toyota GR Supra 2,0 starter ved 789.990 kr., hvilket er knap en kvart million mindre end storebror 3,0. Og det er trods alt også en slags penge. Dog skal du op med 839.990 kr. for en Sport-udgave, hvilket vi klart vil anbefale.

Så er den nye GR Supra 2,0 værdig til at bære det legendariske Supra-navn? Ja, uden tvivl. Men du skal lige vænne dig til lyden, der ikke helt kan hamle op med de rumlende toner fra seks cylindre.

Læs meget mere om den nye baby-Supra HER!


Annonce:

Kasper Erling
Kasper Erling
Kasper Erling er redaktionschef og medejer af Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 20 år. Email: ke@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:
Annonce:

Gratis tjek!

Indtast din nummerplade herunder og se billige bilforsikringer. Det er helt gratis:

Læs også

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Flere populære artikler

Læs også

Altid gratis artikler