Transporten her begyndte livet som en TSI’er med 204 heste – der er sket en del siden
For tunerne fra REVO er endt med at hive næsten dobbelt så mange hestekræfter ud af den to-liters benziner.
Den særdeles kompakte motorrum i Transporten betyder nemlig, at du ikke bare sådan uden videre smider en større turbo på.
Der skal lidt snilde – eller rettere; en hybridturbo-løsning – til. Det mener REVO i hvert fald.
Paul Teague ejer den T6, tunerne har brugt som prøveklud. Og prøvet sig frem må man sige, at de har.
LÆS OGSÅ: Hvorfor vil ingen eje denne spritnye ‘danske’ BMW E30?
Alt fra indsprøjtningsdyserne til udstødningen og intercooleren er røget ud og erstattet med nye, vildere dele.
– Hele idéen bag projektet opstod ud af efterspørgslen. Der er ingen mulighed, hvis man vil have mere power ud af den originale turbo-opsætning, og som en varebil-og power-fanatiker var en løsning nødvendig, siger Paul Teague i videoen, som kan ses herunder.
Han er overbevist om, at de 400 hestekræfter ligger inden for det, den originale motor og DSG-gearet kan tåle.
Faktisk er han så sikker i sin sag, at han ikke ser noget problem i at hæve ydelsen til 500 hestekræfter.
Inden under de 18″ gemmer sig fire styk 380 millimeter bremseskiver, så tempoet nemt kan pilles af bilen igen.
9 UD AF 10 SPARER 3.000 KR. PÅ DERES BILFORSIKRING
Gør som 800.000 andre! Indtast din nummerplade og få overblik på 30 sekunder - gratis:Derfor er en tur på en bane eller som her en nedlagt flyplads næsten obligatorisk.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre mellem video og billeder af bilen