Foto: Peter Loft, ImageByLoft.com
I mere end 25 år har Flemming Skou været omkring biler. Små biler, store biler, høje biler, lave biler, hurtige biler og knap så hurtige biler. Og når man tjener til dagen og vejen ved at handle med biludstyr, som ender i din og min bil, ja, så skal det med de firehjulede jo smitte på den ene eller anden måde.
Men én ting har for Flemming altid været afgørende for valget af bil – familien.
Så Flemming, hvorfor en Volkswagen Mulitivan?
“Lige nu står den på to drenge på vej mod teenageårene. Hvilket betyder fodbold, badminton, cross og meget andet. Og om jeg så skal have mange eller få med i Mulitivan’en, skal jeg ikke tænke på, om der er plads. Det er der bare. Og så er bilen det ideelle køretøj til ferier, familieudflugter, Formel 1-ture og meget andet.”
Hvorfor lige denne stil?
“Jeg kan godt lide at lave biler, som ikke er magen til andre på ”træfpladsen”, og det er en VW Multivan ikke. Og så lige en ting til jeg hellere må indrømme; min passion for klassiske VW’er har nok smittet lidt af på bilvalget.”
Som lydmand både af profession og passion kan du jo vælge og vrage mellem alverdens producenter – hvorfor lige Alpine?
“Gennem alle årene har jeg virkelig prøvet meget, men er altid vendt tilbage til Alpine. Den ‘feeling’ og den lyd, man får med Alpine-produkterne, den kan man efter min mening ikke finde andre steder.”
Trend, Comfort… måske High? Nope, Volkswagen VIP-line her!
VIP’er ruller selvfølgelig tungt – derfor står Multivan’en på gigantiske 21″ Vossen HF-2 Hybrid-fælge med en fuldfed 275/40-dækmontering
Flemming siger det selv, og vi må give ham ret – der er altså noget VIP nærmest PET-agtigt over den store, sorte Multivan
Bilen ligner noget, der lægger op til show – kan du bruge den i det daglige?
“Ja da. Multivan’en er familiens ‘daily driver’. Men som den biltosse jeg er, har mine biler nok altid haft en tendens til også at ligne showbiler lidt. Blandt andet er kabinettet til subwooferen lavet, så det kan tåle, at der stilles kufferter, tasker og poser ovenpå. Så alt i alt ikke noget problem at få plads til hverdagens brug også.”
Du har gjort meget ud af at skjule de fleste komponenter – hvorfor det?
“Helt rigtigt. Det gennemgående tema med denne bil har været et ”clean look”. Nogle siger ”less is more”. Og denne gang ville jeg gerne have, at man skal lede efter detaljerne for at se dem. Både i forhold til ”In-Car-Entertainment” og det udvendige look. Ved første øjekast vil mange tro, at bilen er ”lagt ned og på store hjul”, men ellers standard. Dette er langt fra tilfældet. Når man ser den ved siden af en urørt Multivan, så ser man masser af forskelle.”
Hvem kom på, at der skulle en Playstation i bilen?
“Mine to drenge, og deres far var nok lidt for nem at overtale.”
Hvad er bilens fedeste ‘VIP-detalje’?
“Jeg synes i det hele taget, at den er ret VIP. Den sorte farve og det clean look. Sådan lidt PET / VIP-agtigt. Måske jeg skulle få mig en mørk habit og en øresnegl med snoet ledning ned bag halskraven. Sådan for at fuldføre stilen.”
21” fælge og gevindundervogn – kan du stadig få komfort til de lange ture ud af den opsætning?
“Lige det er jeg nok ikke den rettet mand at spørge om. Jeg har haft rigtig mange biler gennem årene. Samtlige er blevet sænket inden for de første par dage, jeg havde dem. Hvis der findes en komfort, der er bedre, end den jeg kender, så lever jeg udmærket med ikke at kende den.”
Forrest i kabinen er det kun den 9″ store headunit, der afslører, at bilen er spækket til bristepunktet med lydguf fra Alpine
På de danske veje må vi maksimalt bevæge os med 130 km/t, men ingen har sagt noget om, hvor hurtigt det må gå på skærmene inde bilen. PS4 – det holder!
Multivan’en er holdt i en meget anderledes stil, end vi hidtil har set dig bygge biler – har du skiftet intresse inden for bilernes verden?
“Nu tænker du på mine to retro VW T2 busser. Og der har du helt ret. De har en helt anderledes stil hver især. Men jeg kan lide både det nyere og det gamle. Så længe jeg kan få lov selv at sætte mit eget præg på stilen. Sloganet for mit liv er ”When passion becomes a lifestyle”. Og det er netop passionen, der driver interessen til at ”personificere” mine biler. Jeg har faktisk lavet flere VW’er gennem tiden. Men det behøver ikke være VW’er. I garagen har jeg også er par BMW’er for tiden, som også er blevet ”kildet lidt under hagen.”
Dette subwooferkabinet er faktisk allerede fortid – og vi synes ellers lige, vi har taget billederne. Men bilfolks byggelyst står ikke stille.
Siden vi tog billeder…
Der sker altid noget, når man har med bilfolk at gøre. Her er Flemming sendt os billeder af det redesignede subwoofer-kabinet.
Når man som Flemming har bygget på biler i 25 år, kan det ikke gå vores styler- og tunernæser forbi. Derfor har vi haft begge hans VW T2-busser med i Boosted før.
Super potent familiegryde eller hardcore hillclimber? Det er i hvert fald en Škoda-skal Hvis et badekar – ja, det er sket – kan, kan stationcar-udgaven af Škoda Octavia også. Så selvfølgelig...
Det bliver en sjov sommer – Ford henter nemlig den nye Focus ST til Danmark. Den stærkeste Focus ST nogensinde! Ventetiden på den næste Focus RS er lige blevet...
Den lignende og lød som en million, da den var koncept-bil i 2014 – nu sætter Maserati endelig Alfieri i produktion Hvis det at køre bil kun var et...
Døjer du med, at bilen hellere vil lave hjulspin end køre fremad, så er et spærrebagtøj lige, hvad du mangler Du har med garanti set en af gutterne forsøge...
Efter 12 års fravær vender verdens bedst sælgende bilmodel nu tilbage til det danske marked. Vi har prøvet den spritnye Toyota Corolla på Mallorca – her er vores mening...
Den måske aller sværeste opgave på en bil, er at finde de helt perfekte fælge. Og her er det ikke kun modellen, vi mener, men også den rette indpresning,...
Spar pladesmeden og gør det selv hvis bilen hænger lidt i snuden Nej, det er ikke ugens guide. Og så alligevel – for du skal ikke bruge meget mere...
BMW bevæger sig længere væk fra baghjulstræk og seks cylindre – nu produceres den sidste 1-Serie hatchback Tiden ved at rinde for BMWs 1-serie. Den nuværende generation (F20/21) bliver...
Var det noget med en gammel Golf.. altså hvis den nu har 950 hestekræfter 950 hestekræfter og firehjulstræk.. Jo, jo. Men læg så dertil at det hele er i...
Foto: Schmiedmann.dk Når BMW ikke kan lave deres 3-serie helt, som du gerne vil have den, så er det heldigt, at der findes firmaer som danske Schmiedmann. Her er...
Foto: Photo By Jæger Den er ultralav og funklende ny! Nej, vent nu lige. Peters oliebrænder af en BMW E91 325d har snart kørt jorden rundt 10 gange –...
Foto: Steffen Knudsen, www.skphoto.dk Klaus’ Chevrolet Cruze er ikke bare bred – den er bred, luftlav og wasabigrøn! Det nemme valg er udstyret med Audi-ringe eller VW-logo, så Klaus valgte en Cruze....
Foto: Peter Loft, ImageByLoft.com I sin sorte VIP-bus med VW-logo kombinerer Flemming profession og passion i ét – her er en Multivan med et fedt lydspor I mere end 25...
Er det en Ferrari, er det en Porsche – nej! Her er Danmarks bredeste Fairlady-røv med treliters V6’er og dobbelt trykladning. Nej, det er ikke en Porsche eller Ferrari...
Når ejeren selv siger at ’Ja, de 400 millimeter store bremseskiver er latterligt store til den lille bil’ – så har vi en fed fortælling. Og fed er den,...
Mikkels hårdkogte Honda syder af race-følelse og et rasende frihøjde-had. Mød den klinisk rene japaner-coupé, der kan kiles en forhistorisk 25-øre fast under. Frihøjde er noget, Fanden har skabt. I...
RS står hos Audi for RennSport. Vores tyske naboer har siden 90’erne fremtryllet den ene racerbane-raket efter den anden. Spørgsmålet er dog – kan du se, at det her...
Den customrøde Chrysler-lak med perlemorseffekt skal gabe over en Supra Mk. IV, der ikke alene har 453 hk, men også er bygget bredere end originalen. Marius’ drengedrøm har LED-lys...
Døjer du med, at bilen hellere vil lave hjulspin end køre fremad, så er et spærrebagtøj lige, hvad du mangler Du har med garanti set en af gutterne forsøge...
Der er næppe noget federe end unikke fælge, som ingen andre har. Med denne guide kan du selv lave vildt brede stålfælge Alufælge har altid været den åbenlyse løsning, når...
Højglanspoleret aluminum er ikke nogen raketvidenskab – du kan sagtens selv. Se her hvordan! Højglanspolerede motordele er noget af det flotteste, du kan komme under hjelmen på din bil. Men har...
En automatgearkasse er en meget kompleks del af din bil, og derfor bør du ikke ignorere de serviceintervaller, som fabrikanten foreskriver. Gearkassen har sit eget oliesystem, og gearskift sker...
En turbo er ikke længere bare en brik i det store motor-puslespil. Det er en avanceret del, som er endnu mere avanceret at reparere og opgradere. Det har Turbo...
På de fleste biler er sænkning et must – også selvom det er familiens stationcar – følg med trin for trin her! Familieforøgelse behøver ikke nødvendigvis betyde en kedelig...
Hotteste mode i 2016 var permanent dækskrift – her viser vi dig, hvordan du monterer det på din egen bil Da bilsæsonen 2016 gik på hæld, havde vi som...
Monteringen af lygtefolie kan tage tålmodigheden fra enhver – men vi guider dig gennem det her Er du på udkig efter en detalje, der kan give et mere dæmpet...
Matte og triste forlygter behøves ikke betyde en udskiftning – se bare denne guide Det var ikke et problem før i tiden, hvor forlygter var lavet af glas, men...
Copyright © 2013-2018 Boosted Magazine
Think Fast ApS
Overvejen 116, 5792 Aarslev
CVR: 35529497
boosted@boosted.dk
Partnersites:
Auto Show Denmark / Mandesiden.dk / PlakatTrykkeren.dk
Website af Kasper Erling