Et problem, som det amerikanske hold også sloges med i 2019, kan have sneget sig ind i Haas-garagen igen.
Økonomisk set er Haas bedre polstret end nogensinde før. Men penge kan ikke holde det amerikanske hold helt fri for problemer. I hvert fald anerkender teamchef Günther Steiner nu, at VF-23-raceren kan være noget af en dækspiser.
LÆS OGSÅ: “Sofie” har kørt spritkørsel 500 gange – og hun bliver ved
Et problem som holdet også sloges med i 2019-sæsonen. Også dengang stod Kevin Magnussens navn i den ene halvdel af garagen.
Det er især i løbssimuleringer, de såkaldte ‘long runs’, at Haas kan se konturerne af et gammelkendt problem.
Det vækker dårlige minder
– Tidspunktet på dagen er det samme for alle; du kan analysere, men du kan ikke konkludere noget. Vinden skifter også, så det er meget svært at vurdere
Mangler du dæk og fælge til bilen? Klik her og se vilde tilbud!
– Ser man på data, ser farten i løbstrim ikke for god ud. På en enkelt omgang er den fin, sagde Günther Steiner, hvilket blev understreget af Nico Hülkenberg, som nåede Q3 og starter tier, siger Steiner i en kommentar til Ekstra Bladet.
Men det vækker nu alligevel nogle ubehagelige minder om 2019-sæsonen, hvor Haas fik bygget en racer, som i et uhyggeligt tempo spiste sine dæk. Det førte til, at Kevin Magnussen og Romain Grosjean, der dengang delte Haas-garagen mellem sig, ofte faldt ned gennem feltet uden at kunne stille meget op.
Der vil Günther Steiner dog ikke sige, at Haas er igen. I hvert fald ikke endnu. Et enkelt løb er ganske enkelt ikke nok at konkludere noget på.