Et problem, som det amerikanske hold også sloges med i 2019, kan have sneget sig ind i Haas-garagen igen.
Økonomisk set er Haas bedre polstret end nogensinde før. Men penge kan ikke holde det amerikanske hold helt fri for problemer. I hvert fald anerkender teamchef Günther Steiner nu, at VF-23-raceren kan være noget af en dækspiser.
LÆS OGSÅ: “Sofie” har kørt spritkørsel 500 gange – og hun bliver ved
Et problem som holdet også sloges med i 2019-sæsonen. Også dengang stod Kevin Magnussens navn i den ene halvdel af garagen.
Det er især i løbssimuleringer, de såkaldte ‘long runs’, at Haas kan se konturerne af et gammelkendt problem.
Det vækker dårlige minder
– Tidspunktet på dagen er det samme for alle; du kan analysere, men du kan ikke konkludere noget. Vinden skifter også, så det er meget svært at vurdere
– Ser man på data, ser farten i løbstrim ikke for god ud. På en enkelt omgang er den fin, sagde Günther Steiner, hvilket blev understreget af Nico Hülkenberg, som nåede Q3 og starter tier, siger Steiner i en kommentar til Ekstra Bladet.
Men det vækker nu alligevel nogle ubehagelige minder om 2019-sæsonen, hvor Haas fik bygget en racer, som i et uhyggeligt tempo spiste sine dæk. Det førte til, at Kevin Magnussen og Romain Grosjean, der dengang delte Haas-garagen mellem sig, ofte faldt ned gennem feltet uden at kunne stille meget op.
Der vil Günther Steiner dog ikke sige, at Haas er igen. I hvert fald ikke endnu. Et enkelt løb er ganske enkelt ikke nok at konkludere noget på.