Planen om kun at lease biler ud blev ikke godt modtaget. Derfor lægger Nio sig nu fladt ned, allerede inden man har de første biler på vejene i Danmark.
I går skrev vi her på Boosted, at Nio kun ville lease biler i Danmark. Det var sådan set også planen. Altså lige indtil i går. For nu har det kinesiske bilmærke ombestemt sig.
Det sker efter et møgfald fra kunder, som bestemt ikke bryder sig om udsigten til kun at kunne lease eksempelvis Nio ET7. Især fordi mærket lægger op til særdeles høje leasingpriser.
LÆS OGSÅ: Var på vej efter rundstykker – så røg kørekortet i 10 år
Selv den billigste løsning løber op i 9.000 kr. Og det bare for bilen alene. Strømforbrug og batteriudskiftning – Nio vil opføre batteriskifte-stationer i Danmark – kommer oveni. Og det får nu mærkets grundlægger til at trække beslutningen i land.
I et indlæg, som ifølge Input er offentliggjort i Nios app, skriver Li:
– I løbet af de sidste dage har vi fået en masse tilbagemeldinger fra vores brugere. De nævner, at de gerne vil have mulighed for at købe bilerne. Jeg må indrømme, at vi har undervurderet mange brugeres entusiasme for at købe Nio-biler.
At Nio nu har ombestemt sig, betyder dog ikke, at du kan købe en kinesisk bil med det samme. For mærket holder fast i leasing-løsning. Både herhjemme, i Holland, Tyskland og Sverige begynder mærket med at lease sine biler. Dyrest bliver det med SUV’en EL7. Den vil Nio have 11.579 kr. for hver måned.