Den sidste Nissan GT-R bliver et monster med 710 hk

Det bliver til bare 20 biler, når GT-R går ud med et brag

Nissan GT-R har været på vejene siden 2008. Men i 2022 er det slut. Til den tid vil modellen være hele 15 gammel.

Final Edition kommer den til at hedde, og du skal være meget, meget heldig for at få fat i én. Ja, overhovedet at se en. For Nissan producerer ifølge de nyeste forlydender kun 20 eksemplarer.

LÆS OGSÅ: Ulovligt parkerede biler skabte kaos – betjente løb tør for bødepapir


Men hver og én får de 710 hestekræfter, og hvis det lyder bekendt, er det fordi, det er præcist samme antal hypper, som den vilde  GT-R50 by Italdesign bryster sig af. Og så har vi slet ikke nævnt den masive mængde moment på 780 Nm.

ALT DET BEDSTE FRA RACERBILEN
For dem, der ikke helt kan huske, hvad GT-R50 er, kommer her nogle korte nedslag i specifikationerne. Den 3,8-liters V6’er med biturbo kender vi. Men den er tunet af fabrikkens performance-afdeling, Nismo, og udstyret med turboladerne fra GT3-racerudgaven af GT-R.

Den sidste Nissan GT-R kommer til at dele meget af sin teknik med storebror GT-R50

Men ikke nok med det. Japanerne kan hive 710 hestekræfter ud af V6’eren, fordi man har givet den større indsprøjtningsdyser og intercooler. Bare for at nævnte lidt.

Prisen? Ja, den tør vi næsten ikke skrive hjem om. Men ifølge Best Car Web kommer den sidste GT-R til at koste 40 millioner yen på hjemmemarkedet i Japan. Det er 2,36 millioner danske kroner  – FØR skat, moms og andre afgifter!


Reklame: