C 63’eren beholder sine fire cylindre, mens den større E 63 sandsynligvis bliver seks-cylindrede.
Hos Audi har man sagt, at man aldrig går længere ned i antallet af cylindre end til 5. I hvert fald ikke i sportslige topmodeller.
Helt de samme fine fornemmelser har Mercedes ikke. AMG-afdelingen i Affalterbach får nemlig aldrig lov til igen at udstyre en C 63 med V8-motor.
Håbet opstod ellers, da amerikanske Car and Driver tidligere på måneden skrev, at V8-motoren var på vej tilbage i både C 63 og E 63 AMG.
Kort efter kom det desuden frem, at de tyske Mercedes-forhandlere ikke kan sælge den firecylindrede C 63 AMG. Kunderne vil simpelthen ikke have den.
LÆS OGSÅ: Bilmærke fyrer 200 ansatte på grund af elbiler
De gabende tomme ordrebøger generer dog ikke tilsyneladende ikke den øverste direktør hos Mercedes-AMG.
Under Monterey Car Week afkræftede topdirektør Michael Schiebe ‘på det bestemteste’, at de to AMG-modeller nogensinde får V8-motor igen.
Det skriver The Drive.
I stedet står Schiebe på, at downsizing af forbrændingsmotoren og elektrificering var den rigtige beslutning. Michael Schiebe nævner, at konkurrenterne ‘nu gør det samme’.
AMG-direktøren ville dog ikke sætte navne på de konkurrenter. Men BMW kan det ikke være. Eftersom M3’eren beholder sin rækkesekser, og M5’eren kører videre med V8.
9 UD AF 10 SPARER 3.000 KR. PÅ DERES BILFORSIKRING
Gør som 800.000 andre! Indtast din nummerplade og få overblik på 30 sekunder - gratis:Audi er det heller ikke. Den sidste RS 4 nogensinde beholder sin V6-motor. Det samme gør RS 6 bare med V8-motoren.