Selv kalder Renault det for en ‘eco-indstilling’ i den elektriske Kangoo, der nu kommer til Danmark som familieflytter.
Det kan faktisk godt lade sig gøre at få noget fedt ud af Renault Kangoo. Men så har teknikken ikke ret meget med Renault at gøre, og det er i øvrigt den gamle varevogns-model. Se bare her.
LÆS OGSÅ: Disse nummerplader er FORBUDT i Danmark
Men nu forsøger Renault at få navnet Kangoo til at appellere til nogle andre bilister – nemlig familiene. Altså dem som vil køre elbil. Snart fås modellen nemlig også som elbil. Helt konkret får vi de første glimt af den på Paris Motor Show – og så kommer den ellers til Danmark med syv sæder en gang i løbet af næste år.
Men det er nu ikke hverken sæderne, elmotoren eller prisen (som den danske importør ikke har klar endnu, red.), vi bider mærke i. Nej, det er – at den kommende Kangoo kan begrænses. Og det på flere måder.
For vælger du bilens Eco-indstilling, leverer elmotoren sølle 75 hestekræfter og en topfart på 110 km/t (mod 125 hk og 135 km/t, red.). Altså kun lige nok til at være lovlig på de danske motorveje. Til gengæld siger Renault, at øko-indstillingen vil kunne ‘banke’ WLTP-standarden. Den er officielt sat til 285 kilometer på én opladning.
Opladningsmuligheder er der i øvrigt tre af. Hurtigst går det med en 80 kW-hurtiglader. Så er der til 170 kilometers kørsel på 30 minutter.