Bi-motor Golf 3: VR12 og 2.000 hestekræfter

Frontgrillen siger VR12. Det samme gør bagklappen – denne Golf III har nemlig to turboladet VR6’ere

Internettet er proppet med de vildeste projekter på fire hjul. Dette kermitgrønne af slagsen begyndte ejeren allerede at skrive om i 2013 på wvVortex.com

Og den gamle Golf er kun gået mere amok på de fem år, der er gået siden. Til en start kører den ikke bare rundt med én, men hele to VR6-motorer. Begge bygget med SP Stage 3-blokke, SCCH-portet 12 ventils-topstykker, større ventiler, forstærkede ventilløftere og TT 288-knastaksler.

Det hele toppes af med dobbelte Garrett GTX3584RS-ladere. En til hver motor. Den kombination er god for 1.000 hestekræfter pr. motor. Om begge skal være i sving på samme tid, styres af en drive-by-wire-kontakt. Hvor stærkt, det så skal gå, er op til højrefoden.

A post shared by Bruce (@r58vrt) on

Kræfterne fordeles via en dobbeltpladet Clutch Masters-kobling direkte ud i et 02M FSR-gear. Peloquin-differentialet sender fremdriften videre ud i de fire Stage 5-aksler, før det hele ender i de 17″ Hoosier-slicksdæk.

Så sent som sidste år kørte den heftige Golf 9,136 sekunders-tider. Men ejeren håber på kun at skulle bruge otte sekunder i den nye sæson.

LÆS OGSÅ: G-POWERS HEMMELIGHED : BMW M5 MED 1.000 HESTE

 

Klik frem og tilbage på pilene

Smid en kommentar