Annonce:

Hybrid-tech skal holde Ferraris V12-motor i live

Ferrari har efterhånden ikke rigtig noget valg – hvis italianerne vil holde liv den legendariske V12-motor, skal der strøm til.

Italiens regering er allerede gået til EU for at få fabrikker som Ferrari og Lamborghini undtaget fra et eventuelt kommende forbud mod nye benzin- og dieselbiler.

Og det kan godt være, at det bliver sådan. Alligevel ser det nu ud, som om at Ferrari må ty til hybridhjælp for at holde liv i den store V12-motor.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:

En motor som i øjeblikket har en slagvolumen på 6,5 liter.

Ifølge en kilde tæt på direktørgangene i Maranello er Ferrari klar til at sætte strøm til for at holde V12’eren i live. Kilden hævder, at antallet af cylindre på den måde ikke vil gå ned. Til gengæld skrumper slagvolumen en anelse.

Der bliver ikke nævnt noget om, hvor mange kubik det vil dreje sig om. Men mange bliver det formentlig ikke. Sker det med hybridhjælpen, vil det være en kæmpe forandring i Ferrari-land, hvor man siden 1947 har haft en suge-V12’er på programmet.

Dengang var den dog kun på 1,5 liter.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:

Hvilken Ferrari bliver så den sidste med suge-V12? Noget tyder på, at den allerede er her. Nemlig monsteret 812 Competizione.


Annonce:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:
Annonce:

Gratis tjek!

Indtast din nummerplade herunder og se billige bilforsikringer. Det er helt gratis:

Læs også

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Flere populære artikler

Læs også

Altid gratis artikler