Annonce:

Ny Volkswagen Golf er ikke besværet værd, siger direktør

Ifølge Volkswagens øverste direktør, Thomas Schäfer, er der ikke længere nogen mening i at bygge Golf’en med forbrændingsmotor.

Annonce:

Den kan godt nok stadig fås som fabriksny bil. Og det endda både med benzin- og dieselmotor.

Men der er alligevel ikke nogen mening i at bygge Golf’en, som vi kender den med forbrændingsmotor. Det mener Volkswagens øverste direktør Thomas Schäfer.

I hvert fald er en Golf med forbrændingsmotor ikke besværet værd set i lyset af, at Volkswagen også har elbiler på programmet.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Det fortæller Schäfer til det engelske magasin Car.

LÆS OGSÅ: Henrik Fisker har mistet kontrollen med sit bilmærke

Det betyder dog ikke, at Volkswagen – sammen med forbrændingsmotoren i øvrigt – er klar til at lægge Golf’en i graven.

– Som model har Golf altid været en konstant, men den har også bidraget med teknologiske fremskridt. Og uanset hvornår det bliver, vil den næste Golf være elektrisk, understregede Schäfer.

Thomas Schäfer supplerede med oplysningen om, at Volkswagen lige har sendt den faceliftede Golf 8.5 på gaden. Men herfra begynder det at se sort ud for forbrændingsmotoren.


– I det store billede er det svært at se en helt ny Golf med forbrændingsmotor for sig. Sådan en bil er simpelthen ikke besværet værd, siger direktøren.

Det er ellers ikke fordi det går dårligt for Volkswagen i det bil-segment som er opkaldt efter Golfen. Hvis man ser på koncernen som helhed blev der sidste år solgt næsten 900.000 nye hatchbacks.

Men det skal ses i sammenhæng med SUV’ernes succes. Selv for de mindre af slagsen går det betydeligt bedre end for hatchbacks som VW Golf, Audi A3 og Seat Leon.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Eksempelvis solgte Volkswagen 633.147 Tiguan-modeller i 2023 alene. Dertil skal lægges salget af de søsterbiler, der er baseret på samme teknik.

Omvendt betyder det ikke, at Volkswagen bare kalder den næste ID.3 for en Golf. Alligevel tyder meget på, at Volkswagen dropper både ID.- og GTX-navnene. Læs mere om det her.

Responsiv Iframe

– Det hedder en Golf, når proportionerne passer til den model, understreger Thomas Schäfer.

Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!


Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også