Annonce:

Shell lukker 1.000 tankstationer for at satse på lynladere

Inden for de næste to år vil energiselskabet Shell plc. nedlægge 1.000 tankstationer for i stedet at satse på lynladere.

Imens bilproducenterne vakler i troen på, om de udelukkende skal producere elbiler, når vi rammer 2030, går energigiganten Shell i strømmens retning.

Sådan helt bogstaveligt talt. Helt konkret forventer Shell at pakke 1.000 tankstationer sammen i løbet af i år og næste år.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:

Selv oplyser selskabet, at lukningerne vil ske der, hvor efterspørgslen på elbiler er størst. Det mener energigiganten er i Kina og Europa.

Det skriver Yahoo Finance.

LÆS OGSÅ: Antallet af elbiler falder i Europa – her er afløseren

– Vi opgraderer vores forhandlernet med øgede lademuligheder og bekvemmeligheder for elbilejere. Det sker som et svar på et skiftende kundebehov, lyder det fra selskabet.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:

I dag består Shells netværk af ladestandere af godt 54.000 punkter på globalt plan. Det forventer man dog at have øget til 200.000 ladepunkter senest i 2030.

Herhjemme blev der sidste år en smule længere mellem Shells tankstationer, da en aftale med Reitan-gruppen, som står bag 7-Eleven-butikkerne, faldt til jorden.

I alt drejer det sig om 57 Shell-stationer, der skiftede navn. Den sidste af de planlagte nedlukninger af danske Shell-stationer fra den aftale forventes at blive lukket i denne måned. Altså maj måned 2024. Læs mere om det her.

Mens Shell vælger at dreje nøglen flere steder – og altså også i Danmark – vakler bilfabrikkerne som nævnt i troen på, at elbiler er det eneste rigtige.

Mere efter annoncerne:

9 UD AF 10 SPARER 3.000 KR. PÅ DERES BILFORSIKRING

Gør som 800.000 andre! Indtast din nummerplade og få overblik på 30 sekunder - gratis:


Mere herunder:

En langt række bilmærker har brugt det seneste stykke tid på i større eller mindre omfang at fortryde eller så store planer om elbiler.

Bl.a. blev der så sent som i sidste uge sået tvivl, om hvorvidt kroatiske Rimac nogensinde bygger en elektrisk hyperbil igen. Kunderne er der nemlig ikke, indrømmer direktør Mate Rimac. Læs mere om det her.

I samme uge meddelte Ford, at man alligevel ikke kun vil sælge elbiler på det europæiske kontinent i 2030. Samme holdning har Mercedes iøvrigt.

Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!


Annonce:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:
Annonce:

Gratis tjek!

Indtast din nummerplade herunder og se billige bilforsikringer. Det er helt gratis:

Læs også

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Flere populære artikler

Læs også

Altid gratis artikler