BMW facelifter 8-Serien: Nu lyser nyrerne


BMW har givet 8-Serien sit første – og måske sidste – facelift. 

Den bayerske bilproducent bragte 8-serien tilbage til livet i 2018. Før det havde der ikke været en 8-Serie i BMW’s modelprogram i næsten to årtier. Og nu får hele modelprogrammet så et facelift. Måske det sidste i modellens historie.

Så sent som tirsdag i denne uge kunne vi her på Boosted nemlig fortælle, at BMW pønser på at lægge 8-Serien i graven.. igen! Med sig tager den store Bimmer også den mindre 4-Serie. Læs mere om det her.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:



Men tilbage til faceliftet af 8-Serien.  Fra og med dette modelår kommer 8-Serie Coupé, Gran Coupe og Cabriolet alle med M-pakker som standard. Alle modeller vil desuden være udstyret med det, BMW kalder Iconic Glow. På almindeligt dansk betyder det, at kølergrillen – BMW’s ikoniske nyrer – kortvarigt lyser op, når en dør åbnes eller motoren slukkes helt.

Som noget nyt er LED-forlygter med laserteknologi nu også en mulighed. Sagt på en anden måde: det er fedt men rasende dyrt ekstraudstyr. Med den nu obligatoriske M-pakke får 8-Serien bremser fra M-afdelingen. Ja, det betyder også blå kalibre.

M-udstyret inkluderer også et læderrat, sportsæder og pedaler i rustfrit stål. Som standard vil kabinens overflader være beklædt med læder. Men du kan vælge at gå alcantara-vejen. Hvis du da har råd…

Kan du se det? Nu lyser nyrene på 8-Serien. Foto: BMW

M8’eren er død
Skærmen, der styrer alt – som ikke kan klares fra rattet -, er desuden blevet en smule større. Før faceliftet var den 10,2″, nu er den vokset til 12,3″, så dine store lapper har lidt mere flade at sætte aftryk på.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:



8-Serien debuterede med en række forskellige motorer. Og det ændrer faceliftet ikke ved. Topmodellen M8 Competition – den almindelige M8 fås ikke længere – har stadig en 4,4-liters biturbo-V8’er med 625 hestekræfter. Og uanset hvilken motor du vælger, så vil gearløsningen altid være en ottetrins autogearkasse fra ZF.

Baghjulstræk eller skub på alle fire er forsat en mulighed. I Danmark koster BMW 8-Serie fra 1,7 millioner kroner. Til den slags penge får du en benzindrevet 840i med 340 hk og firehjulstræk.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af den faceliftede 8’er

NÆSTE SIDE
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk