Kæmpe bilmedie lukker


For fem år siden begyndte det som en blanding af fællesskab og en redaktionel linje. Den 31. januar er det slut med Drivetribe.

Kan du huske, da Jeremy Clarkson, Richard Hammond og James May fortalte, at de ville udvikle et nyt TV-program? Altså Grand Tour. Well, det var ikke den eneste nyhed for fem år siden.

Drivetribe, der er en blanding af socialt medie og bilnyhedssite, var også en del af de tre herres planer. Men nu er det slut. I hvert fald med Drivetribe. Det skriver holdet bag i dag på platformen.

Drivetribe lukker nemlig ned den 31. januar 2022. Det skyldes, siger Clarkson, Hammond og May, flere ting. Bl.a. pandemien. Det har nemlig betydet færre indtægter fra stadigt færre annoncører over det sidste efterhånden lange stykke tid.

Artiklen fortsætter efter reklamerne:



Faktisk lægger James May ikke fingerne i mellem.

– I sidste ende er det her (Drivetribe, red.) en forretningen. Og lige nu har alle virksomheder det svært, på grund af alt det der sker i verden i øjeblikket.

I sin del af artiklen, som kan læses i fuld længde her, skriver Richard Hammond, at han vil forsøge at holde Drivetribe-ånden i live på de øvrige sociale medier.

Artiklen fortsætter efter videoen:

Ikke desto mindre er vi på Boosted-redaktionen kede af at se Drivetribe dreje nøglen. Det var (og er lidt endnu) et godt sted for alle bilentusiaster.

Reklame-video:


Bjørn Skjærup er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? så skriv til bj@boosted.dk