Når batterierne nærmer sig slutnigen af livet, vil ejerne opleve det som biler der ikke kommer over 100 km/t.
Batterierne i de første Teslaer – roadster-modellen fra 2008 til 2012 – begynder at dø. Men ikke de batterier, man skulle tro. Faktisk klarer de oprindelige batterier sig ok, siger værkstedet Gruber Motor Company der har specialiseret sig i modellen.
LÆS OGSÅ: 7 sure naboer taber sag: Får ikke én krone ud af lukket racerløb
Det er i stedet de opdaterede batteripakker som er begyndt at stå af. Det vil ejerne, siger Gruber Motor Company, opleve som biler der ikke kan accelerere efter 60 miles (96,5 km, red.).
Værkstedet siger, at man har kendskab til flere Tesla-ejere, der oplever, at deres Roadstere langsomt bliver ringere at køre, indtil det til sidst ‘ikke kan lade sig gøre’.
Besynderligt nok er det batteripakken med en oplyst rækkevidde på 400 miles svarende til 643 kilometer, der er begyndt at stå af. Opgraderingen af batteripakken begyndte Tesla at tilbyde Roadster-kunderne i 2016.