M-afdelingen skal bare finde ud af, hvordan en superbil vil fungerer i mærkets nuværende modelprogram.
BMW kan andet og mere end at tage penge for ting som sædevarme på abonnement. Eksempelvis fortæller chefen for M-afdelingen, han hedder Frank van Meel, at hans folk hele tiden har én superbil i tankerne.
Det betyder, som han siger til Autocar, dog ikke (desværre, red.) ikke, at BMW nødvendigvis gør noget ved det. Heller ikke selvom BMW faktisk ikke har haft en superbil på programmet, siden den sidste M1 blev samlet i 1981.
– Men jeg overvejer altid, hvordan det (med en superbil, red.) ville kunne lade sig gøre, siger M-chefen.
Vision M fra 2019 er det tætteste, vi formentlig kommer en superbil med BMW-emblem. Og den er allerede ved at have nogle år på bagsmækken. Desuden var den langt fra en topprioritet på chefgangene i Bayern. Der kom lige en SUV med navnet XM i vejen.
Noget andet er, at Frank van Meel ikke føler, at BMW har noget at bevise. I hvert fald ikke når det kommer til hestekræfter, køreegenskaber og ren performance. Derfor ser vi måske aldrig en superbil i tyskernes modelprogram. Men i det mindste står døren altid på klem.