Det er i den grad muligt, at Toyota – også – øger antallet af GR-modeller.
At den mangeårige Toyota-chef Akio Toyoda tidligere i år trådte tilbage fra direktørposten, var i den grad anledning til bekymring blandt mange af mærkets tilhængere.
Bekymring for om den nye ledelse vil træde på bremsen, over for alt hvad der bare minder om sjov i gaden. Men der er ikke noget, der tyder på, at hverken Gazoo Racing-divisionen eller Toyotas udbud af køreglade biler skal slankes.
I et nyt interview med Autocar anerkender Toyodas arvtager Koji Sato Gazoo Racings betydning for mærket. Sådan vil det også være fremover.
Men faktisk sagde Sato mere end det. Chefen for det hele i Japan mere end antydede nemlig, at Toyota er villig til at ‘accelerere udviklingen’ af netop Gazoo Racing, der er Toyotas svar på BMW’s M-afdeling, Mercedes forhold til AMG og Audis RS-modeller.
Rygte sender Supra på pension med BMW M4-motor
Den nye Toyota-chef kunne dog ikke lokkes til at sætte flere ord på, hvad han og Aiko Toyoda – der i dag er mærket bestyrelsesformand – konkret tænker, der skal ske med modelprogrammet.
Hvad, der eventuelt kan komme efter GR Yaris, GR Corolla, GR 86, og GR Supra, er altså stadig et åbent spørgsmål.
Senest har det været rygtet, at Toyota vil sende den nuværende Supra på pension med en hardcore udgave som får motoren fra BMW M4 CSL. Det betyder i hvert fald 540 hestekræfter i baghjulstrækket.