Nu har Cayenne over 1.000 Nm!


Den tyske tuner Manhart har lagt ‘lidt’ magi og knofedt i motorrummet på Porsches Caynne Turbo.

Hvis du spørger, Manhart hvad Porsche Caynne Turbo mangler, så er svart stensikkert hestekræfter. Men det har de faktisk allerede gjort noget ved. Manhart altså. Faktisk har de gjort så megetm, at deres C RT 800 nu er mere potent end bådeTurbo GT og Turbo S E-Hybrid-udgaverne af fabriksbulen. Den twinturbo-ladet V8’er mellem forhjulene nyder således godt af opgraderede ladere, en større intercooler et vildere udstødningssystem og en anden motorstyring.

Læg det sammen og resultatet er 807 hestekræfter og vanvittige 1.090 newtonmeter. Det har godt nok krævet en forstærkning af den ottetrins dobbeltkoblingsgearkasse. Eller PDK som Porsche siger. Men til sammenligning må Cayenne Turbo S E-Hybrid, som er den meste potente fabriks Cayenne af dem alle, klare sig med 700 hestekræfter og 870 Nm.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




Men hestekræfter er selvfølgelig ikke alt i denne verden. Så sætter du de rigtige krydser, sender Manhart en Cayenne med 22″ fælge, 35 millimeter sænkning og de karakteristiske guld-stafferinger. Men faktisk er det ydre ikke helt på plads endnu. Tunerne siger, at man også arbejder på kulfiberdele og en difusser.

Måske er det derfor, prisen endnu er hemmelig. Men du kan dog sagtens ligge en forbudbestilling. Bare husk at du selv skal levere den Caynne, Manhart skal bygge om. I Danmark koster sådan en svend fra 1,5 millioner kr., når afgiften er betalt.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bilen

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




NÆSTE SIDE
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk