Det viser en ny undersøgelse fra et brand-agentur.
For mange hænger Tesla og Elon Musk uløseligt sammen. Men det er ikke nødvendigvis godt. I hvert fald ikke for bilmærket. Det viser en ny undersøgelse fra brand-agenturet MBLM.
Undersøgelsen viser, at intet andet bilmærket har så stor en følgerskare som Tesla. Men chefens holdninger og meninger, som han flittigt deler ud af på blandt andet Twitter (som han desuden ejer, red.) skader dog mærket mere end det gavner, mener MBLM’s Mario Natarelli.
– Når jeg hører, at folk ikke længere ser Tesla som et bilmærke, mener jeg, vi nærmer os et punkt, hvor omdømmet skader mærket, siger han til Automotive News.
Hos mediet Insider peger man også på, at Tesla er ved at miste forbindelsen til kunderne. Mediet citerer flere utilfredse kunder.
“Det er næsten, som om han har forladt os til fordel for noget andet”, siger en kunde. En anden – som har solgt sine Tesla-aktier, forklarer salget med, at Elon Musks handlinger på det seneste har været ‘helt unødvendige’.
LÆS OGSÅ: Danske Tesla-ejere klager: “Bremserne er noget skrald”
En helt tredje siger til mediet: “Tesla er et udmærket brand – lad det nu bare blive ved det. Ifølge Mario Natarelli er Teslas forspring, når det kommer til elbiler, desuden skrumpet markant. Konkurrenterne kommer tættere og tættere på. Hvis de da ikke allerede er på omgangshøjde, siger han.
– Det sidste, Tesla har brug for, er, at (Elon Musk, red.) gør tilværelsen sværere for dem, lyder det fra MBLM.