Kan du se, hvad den bil gerne vil ligne?


Det er ikke, hvad du tror. Men hvad pokker er det så?

Nogle gange er drømmebilen ikke inden for rækkevidde. Og så skal der altså tænkes kreativt. Spørgsmålet her er, om den kreative tanke er gået lidt for langt? Det skal vi ikke kunne sige.

Men det her er i hvert fald ikke en Nissan Skyline. Det er heller ikke en Nissan Stagea med Skyline-front. Og det er slet ikke en R34 GT-R, selvom bilens ejer sikkert hellere end gerne så, at forholdt sig sådan. Nej, det her en Honda CR-V. Ja, du ved en SUV. Vi er altså næsten så langt fra sportsvogn, som vi overhovedet kan komme. Og det selvom ordet ‘sport’ faktisk indgår i forkortelsen.

Det mest interessante ved ombygningen her er dog motoren. For nej, det er ikke bare en 1.5-liters død firecylindret sag med variabel ventilstyring, vtec, for økonomiens skyld. Slet ikke. Med en gigatisk Garrett-lader yder den lille Honda svimlende 507 hestekræfter, og den tager svimlende 8.500 omdrejninger. Hele projektet har ejeren været to år om at få til at køre.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk