En bilist er blevet trukket 21 gange for den samme tur over Storebælt. “Det er jo helt absurd”.
Det sker fejl hver dag. Også på Storebæltsbroen. For nylig blev en bilist gjort til spørgselsbilist, da et IT-fejl åbnede et mobilt autoværn og sendte en bilist over frontalt mod modkørende trafik.
Og nu er den så gal igen. Til Fyens.dk fortæller Patrick Damsted, at han blev trukket for den samme tur over broforbindelsen 21 gange. Og her begynder det at blive lidt rodet i forklaringen.
For Patrick Damsted har godt nok kørt over Storebælt 21 gange. Men altså i 2021. Men det til en anden pris, end han egentlig er berettiget til. Helt tilbage i december 2020 lancerede Storebælt nemlig en ‘grøn rabat’ for erhvervskunder som Patrick Damsted.
En absurd fejl
Vel at mærke hvis turen foregår i en bil som lever op til emissionsnormen Euro 6. Det gør Patrick Damsteds 8 år gamle ikke. Alligevel har han fået rabatten. Den fejl har Sund & Bælt – som står for driften på broen – dog først opdaget nu.
Men det viste Patrick Damsted ikke, da han lagde et billede af de absurde mange konto-udtræk på sin Twitter-konto. Og det fik Sund og Bælt til at reagere. Godt nok med en lidt indviklet forklaringen.
Vil klage
I stedet for at sende Patrick Damsted en ekstraregning på de cirka 1.000 kr. rabat, han uberettiget har fået, valgte Sund & Bælt at trække det fulde beløb for samtlige ture over Storebælt fra Patrick Damsteds konto på én gang.
Alt sammen mens Patrick Damsted jo faktisk har betalt noget af beløbet for turene over Storebælt. Først tre dage efter, de mere end 5.000 kr. blev trukket fra Patrick Damsteds konto, var de tilbage igen.
– Jeg har besluttet mig for at klage til Forbrugerklagenævnet. Det er en principsag – for jeg mener jo ikke, man som virksomhed bare kan trække flere penge, end man skal have.
– Jeg synes, det er sindssygt lang tid at vente på at få så mange penge. Jeg er mere end utilfreds, siger han til avisen.