Vil du læse videre? Få fuld adgang på 1 minut

Viskerne kører i højeste gear og prøver ihærdigt at holde ruden fri for vand. Der er ikke andre på landevejen end mig. Jeg trykker insisterende på bremsen inden svinget.
Bagefter kipper jeg et par gange med min venstre pegefinger, mens elektronikken får aktiveret de to koblinger i gearkassen, som lader mig gå et par udvekslinger ned.
Jeg drejer ind, og i takt med, at jeg drejer rattet tilbage mod midterstillingen, giver jeg mere og mere gas. Jeg er på ingen måde bange for at slippe alle hestene fri i regnvejr, for det føles trygt. Det skyldes mest af alt det firehjulstræk med Haldex-kobling, som den VW Golf R32 IV, jeg sidder i, er udstyret med.
Hvis forhjulene skulle miste greb, ryger kræfterne om til baghjulene, så jeg kan blive skudt ud af svingene. Det virker. Til den fantastiske rumlen fra den lækre VR6-motor snitter jeg det røde felt i omdrejningstælleren nord for 6.000 o/min, inden gearpalerne igen kommer i brug.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre
Vi anvender cookies til at forbedre brugeroplevelsen, til statistikker, sociale medier, kvalitetssikring og markedsføringsformål i samarbejde med vores partnere.
Læs mere her