Trækker i land: Clever fortyder nogle kunders ekstra-regning….

Foto: Clever

Efter kritik fra kunder og en dialog med FDM dropper Clever det såkaldte energitillæg for en række kunder.

I april annoncerede ladeoperatøren Clever, at alle firmaets kunder ville blive pålagt et midlertidigt energitillæg på grund af de voldsomme prisstigninger på el. Energitillægget giver kunderne en prisstigning på mellem 46 og 86 pct.

Flere kunder tog kontakt til Bil Magasinet, fordi de mente, at det var et brud på vilkårene. Helle Geertsen, der er kunde hos Clever, påpegede, at det fremgår af Clevers vilkår, at “abonnementsprisen og øvrige priser og gebyrer ikke reguleres i bindingsperioden, dvs. de første seks måneder efter aftalens indgåelse.” Det skriver Bil Magasinet.

Clever afviste dog kritikken og mente ikke, at der var noget til hinder for at påføre kunder, der stadig var i bindingsperioden, et energitillæg.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:



Clever trækker nu i land
Nu har Clever dog ombestemt sig og dropper alligevel energitillægget for kunder i bindingsperioden. Det skriver FDM.

Som vi i FDM fortolker vilkårene, lover Clever dog, at prisen i bindingsperioden ligger fast. Derfor mener vi ikke, at Clevers energitillæg kan pålægges kunderne her. Det har vi haft en god dialog med Clever om,” siger afdelingschef i FDMs juridiske rådgivning Lennart Fogh.

Fritagelsen gælder kunder, der den 20. april var i bindingsperioden. For alle andre Clever-kunder træder energitillægget i kraft den 1. juni, og varer foreløbigt i fire måneder, hvorefter det genberegnes. Er du kunde hos Clever, har du nogle forskellige muligheder, hvis du ikke er tilfreds med energitillægget. Du kan skifte dit abonnement, sætte det gratis i bero eller opsige – også selv om du er i bindingsperioden. Du skal blot opsige det inden 1. jun

Artiklen fortsætter efter reklameblokken: