Det er snart slut for Audi RS 6. I hvert fald nu hvis det skal have noget med forbrænding og benzin at gøre. Inden da er der dog ‘noget vildt’ i vente.
Audi vil være et helt elektrisk bilmærke. Forstået på den måde, at mærket lancerer sin sidste bil med forbrændingsmotor i 2026, før det er helt slut med den slags i 2033.
Det betyder også et farvel til RS 6. I hvert fald som vi kender den med én vild forbrændingsmotor. Men inden mærket tager livet af en af sine mest ikoniske modeller, er der formentlig noget vildt i vente.
I hvert fald sagde chefen for Audi Sport Sebastian Grams til Autocar, at hans folk kan udvikle ‘noget mere ekstremt’. Altså underforstået inden det er helt slut med den nuværende C8-generation af RS 6’eren og dermed den sidste udgave af modellen.
Og nu ved vi, at der faktisk er et facelift på vej. Det har en række spionfotografer flittigt kunnet dokumentere rundt omkring på de tyske veje.
Her tester Audi i øjeblikket på livet løs i en stationcar (eller Avant som de selv siger, red.). De vil dog meget gerne skjule, hvordan den ser ud.
Men ud fra billederne er der ikke meget at være i tvivl om. For så umage har Audi-folkene heller ikke gjort sig med at skjule de brede skærme, de særprægede forlygter og de store hjul.
Men hvor mange hestekræfter, den faceliftede RS 6’er har, er det indtil videre kun Audi der ved. Formentlig. På den anden side kan vi roligt regne med, at de ikke nøjes med 630 hestekræfter og 850 Nm.
For det ville betyde, at de faktisk ikke skulle ændre på noget i den 4-liters V8-motor med de dobbelte turboer. Er du mere RS 6-nysgerrige, synes vi i øvrigt, du skal læse historien om C8 RS-modellen der på papiret ikke findes. Men som vi alligevel har set i Tyskland.