Reklame:

Ny tendens breder sig blandt pressede danske bilister

Danskerne har det seneste efterhånden lange stykke tid kæmpet mod galoperende inflation, og nu breder det sig til bilmarkedet.

Spørger man danske bilister, svarer flere og flere af dem, at de vil lease, næste gang en ny bil står for døren.

Tendens til at lease nye helt nye biler har fået luft under vingerne på grund af inflationen.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:

Artiklen fortsætter her:

Det skriver Finans på baggrund af tal fra Bilstatistik.dk.

På bare fem år er andelen af danske bilister, der vælger at lease en fabriksny bil mere end fordoblet. Og det kan man godt mærke hos FDM. Organisationen siger til Finans, at det især hænger sammen med renteniveauet.

LÆS OGSÅ: 4 ud af 5 bilister: “Det er MEGET svært at se cyklister”

Noget der er eksploderet fra omkring 0 til hele 5 procent på bare ét år. Der er især ét mærke, som kan mærke, at danskerne pt. er vilde med leasing.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:

Artiklen fortsætter her:

Tilbage i juli skrev vi her på Boosted, at et forholdsvist nyt mærke fra Kina er danskernes foretrukne, når det kommer til leasing. Læs mere om det her.


Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over ni år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Reklame:

Nyeste artikler

Reklame:

Motorsport

Læs også

Husk det nu

Reklame:

Har du læst?

Gratis artikler

Har du læst?