Nu fås E-Klassen med 940 hk


Altså hvis den bygges som en AMG fra fabrikken, og tunerne fra Posaidon ser på den efterfølgende.

Den tyske tuner med den nedadvendte trefork som logo har virkelig skubbet noget power ned mellem forhjulene på AMG’en med plads til hele familien. Ikke at den havde meget brug for det i forvejen.

Fra fabrikken leveres AMG E63 S nemlig med solide 603 hestekræfter fra den 4-liters biturbo-V8’er. Men nu er det gjort, og et eller andet sted vil mere altid have mere. Ligegyldigt hvad det mere så er.


I tilfældet her er det blevet til svimlende 927 hestekræfter og 1.280 newtonmeter med tunernes stage 3-kit. Det er 127 hestekræfter mere end der er i den 6,3-liters V12 i Ferrari La Ferrari. Altså hvis vi regner hybridhjælpen fra.

Og det skal vi. For i E63 AMG er der ingen batteripakker, som pynter på effektkurven. Endnu.

Kan mindre gøre det, begynder Posaidons AMG-tuning med et stage 1-kit. Her er der ‘kun’ 830 hestekræfter at lege med. Det hæves i stage 2 til 880 hestekræfter. Men uanset antallet af hestekræfter har Posaidon lovet at begrænset tophastigheden til 350 km/t.

Som om nogen skulle få lyst til at køre stærkere?!

Pris? Det er vidst bedst, vi ikke spørger.



Boosted.dk er Danmarks største site om biler. Vil du i kontakt med os? Skriv til boosted@boosted.dk