Det bliver dog ikke en bil, andre end Ford selv nogensinde får fat i.
47 år.
Så længe har Ford holdt liv i Fiesta-produktionen. Men senere i denne uge er det slut. Den sidste Fiesta nogensinde bygges på på Fords fabrik i Koln 7. juni.
Det er på fredag. Dermed vil det være helt slut for bilen, der nåede at klare sig gennem 7 generationer.
Men efter 47 år har Fords kunder tilsyneladende tabt kærligheden til den lille Fiesta. Nu er det langt større modeller – som SUV’er – der trækker.
LÆS OGSÅ: Direktør frygter, at danskerne mister interessen for elbiler
Ifølge Autocar bliver den sidste Fiesta i Fords historie dog ikke til at komme i nærheden af. Det gør den næstsidste sådan set heller ikke. Mærket beholder nemlig begge biler selv.
Den ene skal indgå i den engelske importørs flåde af biler. Mens den anden bliver en del af Fords internationale samling. Det skriver Autocar.
Ford er langt fra det eneste bilmærke, der tager livet af en bilmodel i 2023. Lamborghini har eksempelvis allerede bygget den sidste Aventador, mens Mercedes inden udgangen af året også vil have bygget den sidste A-Klasse.
Næste år bliver dog endnu mere ‘blodigt’. I hvert fald hvis man gør den slags op i bilmodeller, der skal siges farvel til. Læs mere om det her.