Singer Vehicle Design har løftet sløret for deres første bil i en nye serie af køretøjer. Serien skal udelukkende bestå af ‘luksuriøst restaurerede’ 911’ere. Men med moderne bekvemmeligheder.
Det vores engelsktalende kolleger kalder restmods. Den første Custom Study-bil er en Porsche 911 (964), der oprindelig var i produktion fra 1989 til 1993. Bilens karrosseri i kulfiber kombinerer en række af Singers særpræg – så som nye forlygter, store Fuchs-hjul og en meget lav front. Amerikanerne lægger ikke skjul på, at man har ladet sig kraftigt inspirere af 930 Turbo – den såkaldte enkemager… Det navn kræver vist ingen forklaring.
Læg især mærke til luftindtagene i de massive bagskærme. De – altså indtagene – er ægte. Den originale 930’er nøjes med illusionen.
Den 3,8-liters bokser-motor med seks cylindre yder 450 hestekræfter, som går direkte i baghjulene via en sekstrins manuel gearkasse. Men lige netop for Singers kunder er firehjulstræk også på udstyrslisten.
De første biler bliver lakeret i en lyseblå nuance, og de er sat op som behagelige GT-crusiere. Men dermed ikke sagt, at Singer ikke har andet at tilbyde. For det har de. Er budgettet til det, justerer firmaet gerne affjedringen endnu strammere, ligesom udstødningssystemet og bremserne kan opgraderes. Sidstnævnte fås som kulfiber-keramiske skiver.
Et kig ind i kabinen afslører en blanding af lyst læder og træ. Komfortable Recaro-stole med varme og et hav af indstillingsmuligheder. I midterkonsollen er der gjort klar til trådløs opladning af mobiltelefoner, og så er der særlig et topmoderne lydanlæg. Det er bare godt skjult, så de klassiske linjer ikke spoleres.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af Singer Turbo Study